Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger Partner til ide

Side 3 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 27-09-2006 10:18:14 Forfatter: Admire

Carsten:

Jeg mener ikke at når jeg melder ud hvad omsætningspotentialet er at mit projekt bliver mindre seriøst, hvorfor skulle det det? Jeg er selvfølgelig klar over at brugerundersøgelser er en taknemlig ting i forhold til hvad der så sker når produktet bliver lanceret. Men hvis ikke man kan budgetere ud fra hvad folk siger de vil betale og hvilke ting de er interesseret i, hvad så? Der er jo ikke noget tilsvarende jeg kan lure antal brugere af på.

Mht. brugerundersøgelse på Amino, så kunne jeg sikkert godt det men de folk der er her er bare ikke målgruppen og ville derfor give en forkert indikation.

Først og fremmest: Se os ikke som fjender!

Du skrev "omsætning efter 2 år på 600-700 mil kr." - og ikke omsætningspotentiale som du skrev i dit svar. Der er en vis forskel. Man kan sige, at hvis man kaster sig ud i mobiltelefoni er der et enormt potentiale da hele den civiliserede del af verdenen over 5 år har mindst én mobiltelefon. Men det er jo ikke ensbetydende med at man kan få dem alle som kunder

En af mine bekendte forsøgte engang at starte en virksomhed, med et produkt han så et kæmpe potentiale for. Han havde snakket med rigtig mange mennesker, som var så vilde med produktet, at de lovede ham at de ville købe det når han var klar til salg. Han kunne næsten ikke få armene ned, og gik straks igang. Men den dag han stod med produktet, faldt folk fra på stribe, da de enten ikke lige havde pengene i budgettet, havde en længerevarende aftale med nuværende leverandør, og hvad undskyldninger han nu ellers fik for at de før så positive folk ikke lige kunne købe nu.

Denne lille historie har ikke til formål at rakke din markedsundersøgelse ned. Den har blot til formål at fortælle, at sommetider er folk hurtige til at udtrykke sin begejstring, men ændrer mening når de skal til lommerne.

Endnu en gang: Vi er ikke dine fjender! Vi stiller bare nogle af de spørgsmål som banker, investorer og andre helt sikkert vil stille...

mvh Carsten

Side 3 ud af 3 (21 indlæg)