Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Importering af varer fra kina.

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoér.Smile

Jeg startede selvstændigt op for nylig hvor jeg fandt en grossist i danmark, da det var lidt dyrt i indkøb valgte jeg at gå andre veje. Nu har jeg så fundet et firma i Kina som kan levere de ting jeg ønsker at sælge, men så kommer det store spørgsmål:

Hvordan er reglerne for importering af varer fra Kina?

Mvh. Thomas

Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer an på hvilke varer.

Produktet skal være godkendt og IKKE være en kopi. Alt efter hvad det er, skal du betale told. Får du en speditør til at klare fragten og får en FOB pris, er det ikke så slemt, så længe du ellers er sikker på at tingene er i orden.

Det kommer jo igen an på hvad det er, der er stor forskel på reglerne, alt efter hvad du vil importere.

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rynke10.

Det er stearin lys og lyseholdere jeg vil importere, det de sælger er noget jeg aldrig før har set herhjemme, og derfor synes jeg det vil være spændende. Har heller ikke set andre have lignende af de produkter. :)

Får man et papir fra told efter man har fået sine varer, eller skal man betale momsen før man får sine varer, ligesom privatpersoner gør?

 

Fra Donguan, Guangdong, P.R. China
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Jeg sidder i Kina og eksporterer varer til DK og vil gerne give dig et godt råd med på vejen... QC QC og QC!

Jeg har en del bekendte og kunder der har mistet store summer på at importere varer fra Kina. Du kan generelt ikke, medmindre du har fået fat i en af de seriøse producenter, stole på at det du får leveret lever op til de krav I har aftalt. Jeg siger ikke at de kinesiske producenter er dårlige, da jeg jo selv lever af dem, men kvalitetskravene kinesere kontra europæere er milevidt fra hinanden.

De leverancer jeg sælger til mine kunder har jeg personligt været ude at kontrollere, både under produktion og inden afsendelse. Du drømmer ikke om hvad der er nogle der prøver at slippe afsted med!
Har du først betalt for varerne, er det som regel meget svært at få producenten til at give indrømmelser.

Jeg har oplevet ved en virksomhed jeg var ansat hos da jeg boede i DK, at de har været nødt til at kassere 22 containere grundet for dårlig QC. Varerne var ubrugelige.
En nyligt konkursramt dansk virksomhed bukkede under pga. Jysk kasserede de 16 containere med varer fra Kina de havde sendt til dem og producenten ikke ville høre tale om kompensation/reperation.

Ang. reglerne skal du bare svare told af varerne. Satserne kan du finde her: http://vita.toldskat.dk/vita.htm

Skal du bruge hjælp eller har du flere spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte mig.

Mvh.
Kasper

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper.

Det så ikke så slemt ud, som jeg troede :)

Det med kvaliteten har jeg også tænkt på, derfor har jeg aftalt med dem at jeg ikke vil starte med at købe et kæmpe parti, men istedet udvælge nogle af deres varer og kun købe 1 af hver (prøver), så jeg kan starte med at se om kvaliteten lever op til mine krav, så mister jeg ikke så meget hvis det er noget l...

Mvh. Thomas

Fra Donguan, Guangdong, P.R. China
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Alt efter hvilken type vare det er, så bestil mere end en af hver type, så har du lidt mere at forholde dig til.
Prøver bliver altid håndplukket af den bedste kvalitet.

Mvh.
Kasper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas, det er fint at begynde med nogle prøver - det har jeg også gjort, og prøverne var ok, men da jeg så bestilte en større mængde af de samme produkter hjem, var produkterne så ikke ligeså fin kvalitet som prøverne....! Har efterhånden brugt mange penge på at importere fra Kina  med blandet resultat - og jeg synes, det er rigtigt svært. Jeg har hørt, at den "rette" metode er, at tage derud på deres messer og møde firmaerne personligt, og få et personligt forhold op at køre med dem - så har de større respekt for dig - eller også skal man alliere sig med en dansk/europæisk partner derude, som kan varetage alt kontakten og kvalitetskontrollen for dig. Men ellers er selve fragten ikke noget problem, du skal blot registrere dig som importør, så klarer shippingfirmaet og toldvæsenet papirarbejdet for dig. Held og lykke, Mvh Pernille 

   

Fra Donguan, Guangdong, P.R. China
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pernille,

Du har ret, det er altid en god idé at møde sin leverandør ansigt til ansigt, men det giver ikke de store fordele mht. hvilken kvalitet du modtager, men mange gange bliver det nemmere at tale leverandøren til en kompensation, da vedkommende jo så "kender" dig. Det er bare altid trist at modtage en dårlig kvalitet, der måske enten ikke kan sælges, eller giver utilfredse kunder.

Mvh.
Kasper

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Det lyder som om du har god erfaring indenfor import af varer fra Kina. Jeg er selv interesseret i at importerer varer, nærmere betegnet smykkematerialer. Er det noget du kender noget til, har du evt nogle gode kontakter? Jeg har ikke selv mulighed for at rejse over og undersøge markede - desværre - så har brug for pålidelige kontakter.

Skriv evt. gerne til min mailadresse: Nipgaard@hotmail.com

Mange hilsener

Mette

Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Kvalitetskontrol i Kina, er i bedste fald en optælling Big Smile

Det er ikke fordi kineserne er ude på at snyde eller gøre dig ondt, vi har bare vidt forskellig opfattelse af hvordan ting skal være. Jeg har boet i Kina de sidste 6 år nu og har oplevet en del.

Et eksempel, jeg byggede lejlighed og valgte krom spots til mit loft. De havde malet samtlige spots over med maling og kunne slet ikke se hvad problemet var. De kunne virkelig ikke se noget galt i at mine fine nye forkromede spots, alle var blevet hvide, selv om jeg netop ikke ville have de hvide spots.

Mette-> smykker og materialer er nemme at skaffe, men med stor sandsynlighed har du mere ud af at købe hos Nordic Beads i DK. Jeg har fundet dele til flere, men hver gang bliver folk overrasket over at det koster mere at sende 10 Kg med luftfragt, end det koster i indkøb. Skal du have rigtig lave priser på perler, glasperler, kæder, armbånd o.s.v. så skal der lidt større mængder til, så det kan sendes med skib.

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)