Er der nogen her som har nogle gode erfaringer med udsendelse af reklamemails til egen database? Vi ejer og driver et datingsite med knap 60.000 profiler i databasen pt. (ikke renset) I øjeblikkket har vi Adpepper media til at stå for udsendelse af tilbudsmails til hele vores database, og dette har været en yderst svingende oplevelse. I en enkelt mrd tjente vi ca 20.000,- i sidste mrd ca 1.500,- De udsender 4 tilbudsmails /mrd, med reklamer fra deres kampagnepuljer. Tidligere har vi selv kørt med vores egne udsendelser, med pluk fra diverse netværk. Dette har heller aldrig været en synderlig succes. Så vi har masser af erfaringer på området, men desværre ingen gode. Og vi har prøvet rigtig mange forskellige formater på nyhedsbrevet/tilbudsmailen. Det er selvfølgelig helt utilfredsstillende med en sådan svingende indtægt, men endnu mere når den er så lav som 1500 kr. Er der nogen som har gode erfaringer med bedre samarbejdspartnere, fx Jatak el. andre? Eller skal man regne med så lavt et niveau af indtægt på dette område? |
optimering af nyhedsbrevsindtægter
|
Hej Søren Hmmm. Uden at kende jeres situation ud over det jeg kan se her: Der skal ikke mange fejlskud til før folk ikke gider at åbne en reklame email. HVORFOR SKULLE DE??? Jeg tager i det efterfølgende som forudsætning, at folk med et klik på et link i hver mail nemt kan melde sig fra. Hvis de blot få gange får totalt uanvendelige reklamer smidt i hovedet, så bliver mailen ikke åbnet eller den ryger i SPAM mappen, så man slipper for at se den. Jeg tror, at den eneste måde, I kan redde resterne er at begynde at levere VÆRDIFULD information... og skrive intet mindre end VIRKELIGT gennemtænkte tekster i emnelinien for at få folk til at åbne mailene igen. Det bliver sikkert op af bakke for at redde hvad der reddes kan; men jeg ser ingen andre muligheder. Hvis du har brug for hjælp, så ved du hvor du kan fange mig ;o) |
Hvis de blot få gange får totalt uanvendelige reklamer smidt i hovedet Jeg kender udemærket Adpeppers tilbudsmail og den hører så afjgort til i den kategori :) Det samme gør de andre rene tilbudsmails man kan køre ud til sine mailbrugere på det danske marked efter min mening. 20.000 kr. på en måned lyder flot, men jeg vil umiddelbart gætte på, at I ramte det tal i den første måned I kørte med deres tilbudsmail? Jeg ville selv skippe dem af samme grunde som Weassistance siger, de har meget lille værdi for brugerne og de fleste brugere vil bare finde dem irriterende, hvilket går ud over tilliden til jer. Et generelt tip til at optimere indtægter på et nyhedsbrev er, at give reklamerne de allerbedste placeringer. Dvs. f.eks. et tekstlink på 1-2 linier allerøverst i nyhedsbrevet. Hvis resten af indholdet er opdelt i overskrifter så giv den første placering til en reklame, enten hver gang eller evt. nogen af gangene, når du har en reklame, du tror vil virke særlig godt. Bannerblindhed virker også i nyhedsbreve, jeg har i hvert fald bedre resultater med tekstlinks og tekstomtaler af reklamerne. Kunsten er at skrive teksten, så det lyder som om du har fundet et godt tilbud til dine brugere, og det ikke bare er en tilfældig reklame, du smidder i hovedet på dem. Der skal selvfølgelig være noget indhold i nyhedsbrevet ud over reklamerne, som holder brugernes interesse fanget. Det ville hjælpe, at se et eksempel på jeres nyhedsbrev, hvis ikke du vil poste det her er du velkommen til at sende en PM. |
> Har du et tal på hvor mange, der åbner jeres nyhedsbrev? 60000 på en urenset liste siger ikke så meget, hvis den er gammel, kan der nemt være under 10% som åbner mailen. Nej. Men de er sandsynligvis lave. > Hvis de blot få gange får totalt uanvendelige reklamer smidt i hovedet > Jeg kender udemærket Adpeppers tilbudsmail og den hører så afjgort til i den kategori :) Det samme gør de andre rene tilbudsmails man kan køre ud til sine mailbrugere på det danske marked efter min mening. Man skal ikke glemme at mange af disse rene reklame mails giver meget (læs: meget) godt. Indtægterne afhænger også af konteksten de tilmeldte breugere har tilvalgt nyhedsbrevet. Hvis de selv går efter tilbud kan det som her kaldes uanvendelige reklamer opfattes som gode tilbud, hvilket det i praksis ofte er. Hvis de samme reklamer eksponeres for (de samme) brugere som har tilmeldt sig i forbindelse med dating eller andet, kan det opfattes som spam og give nada i indtægt. > 20.000 kr. på en måned lyder flot, men jeg vil umiddelbart gætte på, at I ramte det tal i den første måned I kørte med deres tilbudsmail? Det var tredie måned som gav dette beløb, efter en gradvis stigning. Indtægterne afhænger reelt af de aftaler som bliver lavet som baggrund for udsendelserne. Hvis der bliver lavet nogle gode -især CPM- aftaler, kan der være gode indtægter til affiliates''ene. > Jeg ville selv skippe dem af samme grunde som Weassistance siger, de har meget lille værdi for brugerne og de fleste brugere vil bare finde dem irriterende, hvilket går ud over tilliden til jer. Og erstatte det med hvad? Vi har valgt at frasortere mailudsendelser, som vi selv genererer indhold og sætter op, da det er for ressourcekrævende ift. indtægten. Derfor har vi lagt det hos en anden virksomhed. Et generelt tip til at optimere indtægter på et nyhedsbrev er, at give reklamerne de allerbedste placeringer. Dvs. f.eks. et tekstlink på 1-2 linier allerøverst i nyhedsbrevet. > enig, også god feedback resten. Tak for det |
Glem nu ikke at der også findes en befolkningsgruppe der ånder og lever for reklame mails, reklameside, konkurrencer og besparelser, det lyder måske latterligt.. Men det er intet mindre end sandt... Hvis du er træt af de aftaler du får med adpepper, kan du måske prøver at tage kontakt til adlink, jeg ved ikke om de laver decideret nyhedsbreve... Men vi brugte dem i et tidligere projekt hvor jeg synes de virkede yderst dygtige, og hvor jeg følte man fik lidt mere særbehandling end ved mange af de andre. De tager heller ikke hvem som helst, hvilket nok også er med til at man får lidt mere særbehandling og lidt mere målrettet annoncering. Dog er der stadig mange store annoncer der kører standard. Held og lykke med det. |
Og erstatte det med hvad? Med et nyhedsbrev, hvor reklamer er blandet med relevant indhold for dine datingbrugere. Det format tror jeg giver flere indtægter over tid, end en ren tilbudsmail, men det kræver selvfølgelig optimeringsarbejde. Hvis du vil holde fast i formatet med rene tilbudsmails, tror jeg også der findes andre end Adpeppers, som giver mere. Men eftersom jeg ikke kender dit nyhedsbrev eller de omstændigheder brugerne tilmelder sig, er det svært at give optimeringstips, lidt som at gøre det med bind for øjnene... |
|
> Men eftersom jeg ikke kender dit nyhedsbrev eller de omstændigheder brugerne tilmelder sig, er det svært at give optimeringstips, lidt som at gøre det med bind for øjnene... Det drejer sig om www.Jungledate.dk > Med et nyhedsbrev, hvor reklamer er blandet med relevant indhold for dine datingbrugere. Det format tror jeg giver flere indtægter over tid, end en ren tilbudsmail, men det kræver selvfølgelig optimeringsarbejde. Det er netop indtægtert i frohold til indsats som er issue''t. > Hvis du vil holde fast i formatet med rene tilbudsmails, tror jeg også der findes andre end Adpeppers, som giver mere. Hvilke? |
Det er netop indtægtert i frohold til indsats som er issue''t. Hm, beklager - jeg har ikke nogle optimeringstips på lager, som ikke betyder, at der skal arbejdes, det ligger næsten i ordet at optimere. Hvilke? Jeg ville prøve med ForbrugerLogen. Jeg kunne til gengæld godt tænke mig at høre, hvad du har tjent pr. bruger som får Adpeppers tilbudsmail pr. måned i den tid, du har kørt med dem. Hvis ikke du vil poste tallet her, evt. i en PM. |