Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Photoshop - hvordan får jeg "aftenlook"

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jan 06
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Hvordan kan det være at billeder jeg har taget om aftenen, lige før solnedgang altid er flottest?

Det er vel noget med lysindfaldet og lysets glød.

I hvert tilfælde det sidste kan jeg vel rette i Photoshop eller Adobe Elements

Nogen der ved hvordan?

Jeg skal have lavet nogle produktbilleder lidt flottere.

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 20:03
Du kan nok ikke så nemt rette på lysindfaldet, men du kan tone billedet lidt mere gyldent. I PS, du har dit billede i det nederste lag, tryk på den lille sort/hvide knap og vælg solid color. Vælg en gylden gul. Så kan du lege med hvilken transperency-mode du synes passer bedst til det udtryk du vil have frem.

Det er ikke så nemt at forklare, og måske endnu sværer at se for mig hvad det er du vil have frem.

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:21
  Det er altså ret svært at beskrive hvordan man gør. Det er jo forskelligt fra billede til billede.

Men, grundlæggende set, så er det et spørgsmål om farverne og kontrasterne.

Når vi laver tilretning af billeder i MediaMouse, så bruger vi en bred palette af funktioner og filtre i Photoshop. Som David skriver så er det først og fremmest med at finde den rigtige grundlæggende farveglød. Når dette så er på plads så kommer pillearbejdet med masker fordelt på lag og individuelle filtre på maskerne. Parallelt med dette justeres så lysstyrken og kontrasterne øges gradvist - og det er vitterligt ment som gradvist: nogle få procent af gangen imens filtrene justeres.
Sørg for at have nogle aften-billeder som reference, så du kan se hvorledes det virkeligt ser ud når billeder er taget om aftenen. Der er altid stor forskel på det som man forestiller sig inde i sit eget hoved og sådan som tingene ser ud i virkeligheden. Læg godt mærke til alle detaljerne omkring lys, skygger og farver.
De bedste billeder er et resultat af masser af tålmodighed og finpudsning.

Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 365
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 21:50
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 22:22
Hvis du evt linker til en fil med det resultat du ønsker, og en fil der skal redigeres til samme effekt vil det være lettere at svare på. Ellers er det lidt svært
Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 05:38
Legoland: giv os noget mere vi kan rive i, så kan det være vi kan give dig et hint eller to..

:)

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 15:12
Prøv at kigge på disse links

(Video - der er lige en reklame i starten)
http://www.planetphotoshop.com/videos/flash_nightphotos.html

http://www.picturecorrect.com/photoshoptips/night_photo_filters_photoshop_tutorial.htm

http://www.invano.com/tutorials/photoshop/day2night.php

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)