Jeg er fuldstændig enig i de fleste af dine punkter. Dog kommer det jo også meget an på hvilke personer man hyrer til at lave sine AdWords mm. Lige netop derfor skal man være opmærksom på hvem man hyrer til at laves ens AdWords. Jeg er uenig i, at man bare automatisk går efter at maximere sin kundes budget, hvis man er afhængig af det budget kunden har. Hvis du har en dygtig sælger kan du hurtigt tegne diverse folk for et kæmpe beløb, men når de efter et par måneder finder ud af, at de ikke har nok ROI, så smutter de igen. Derfor er det for de fleste seriøse virksomheder vel i begges interesse, at kunden får mest ud af deres AdWords kampagner, således, at man har et langvarigt samarbejde. Og det er jo her de fleste tjener ordentlige penge. Lad mig komme med et eksempel. Hvis du har en kunde, som i starten bruger 50.000,- om måneden på AdWords. Du overtager kampagnen og anbefaler, at han kører med det samme beløb hos dig. På tre måneder har kunden lagt 150.000,- hos dig, men er dybt utilfreds med sin ROI. Du mister kunden. Lad os så sige, at du går ind og laver optimering, negative keywords, sluk i weekenden mm. og derfra minimerer kundens budget til 30.000,- månedligt. Kunden er dybt taknemmelig efter tre måneder og vil naturligvis forlænge samarbejdet. Et år efter har kunden lagt 360.000,- hos dig og er langt mere tilfreds end hvis han havde fortsat sit nuværende budget. Derfor mener jeg ikke, at alle incitamentsaftaler er "rubbish" så at sige. |
Erfaren adwords mand/kvinde søges
Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!