Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaren adwords mand/kvinde søges

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Poulsen:

Andreas Lolk:

Ikke desto mindre kan kommentaren meget let forveksles med, at alle andre, som udbyder AdWords der fx tager 10 % af beløbet e.l. er "Up to no Good" - Det var det jeg lige ville sætte lidt lys på. 

Laver man en incitamentsaftale med en konsulent der er baseret på kundens omkostninger til AdWords, så er konsulentens økonomiske interesse naturligvis at maksimere kundens omkostninger til AdWords. Med er det kundens interesse?

Selv hvis der bliver aftalt et fast budget som konsulenten skal holde sig indenfor, så er det stadig ikke i kundens interesse at lave en sådan aftale.

Med en sådan aftale i hånden, ville du som konsulent så nogen sinde komme med nedenstående anbefalinger?

• Tilføj disse 500 negative nøgleord, så sparre du 20% af dine omkostninger. Dem der søger på disse nøgleord søger ikke efter det du kan tilbyde.
  • Sluk for AdWords i weekenden og sæt budpriserne ned med 40% uden for arbejdstiden. Så fokuserer du din markedsføring på de tidspunkter hvor du får mest for dine annoncekroner.
  • Sluk helt for AdWords. Det kan ikke betale sig for dig at bruge dette medie indtil at du har fået styr på dit websted, produkter, priser eller lignende.

Som kunde går jeg ud fra at man er interesseret i at få en konsulent som er motiveret for at maksimere kundens udbytte og minimere kundens omkostninger.

Jeg er fuldstændig enig i de fleste af dine punkter. Dog kommer det jo også meget an på hvilke personer man hyrer til at lave sine AdWords mm. Lige netop derfor skal man være opmærksom på hvem man hyrer til at laves ens AdWords. 

Jeg er uenig i, at man bare automatisk går efter at maximere sin kundes budget, hvis man er afhængig af det budget kunden har. Hvis du har en dygtig sælger kan du hurtigt tegne diverse folk for et kæmpe beløb, men når de efter et par måneder finder ud af, at de ikke har nok ROI, så smutter de igen. Derfor er det for de fleste seriøse virksomheder vel i begges interesse, at kunden får mest ud af deres AdWords kampagner, således, at man har et langvarigt samarbejde. Og det er jo her de fleste tjener ordentlige penge. 

Lad mig komme med et eksempel. Hvis du har en kunde, som i starten bruger 50.000,- om måneden på AdWords. Du overtager kampagnen og anbefaler, at han kører med det samme beløb hos dig. På tre måneder har kunden lagt 150.000,- hos dig, men er dybt utilfreds med sin ROI. Du mister kunden. 

Lad os så sige, at du går ind og laver optimering, negative keywords, sluk i weekenden mm. og derfra minimerer kundens budget til 30.000,- månedligt. Kunden er dybt taknemmelig efter tre måneder og vil naturligvis forlænge samarbejdet. Et år efter har kunden lagt 360.000,- hos dig og er langt mere tilfreds end hvis han havde fortsat sit nuværende budget. 

Derfor mener jeg ikke, at alle incitamentsaftaler er "rubbish" så at sige. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)