Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedr. handel med tyrkisk virksomhed

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Aug 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Min virksomhed (booking- og managementfirma) er ved at udarbejde en kontrakt på vegne af et band, som en tyrkisk virksomhed vil hyre, til at spille til et arrangement de afholder i Tyrkiet. Det er bandet og den tyrkiske virksomhed, som er parter i kontrakten. Vi modtager blot provision for kontraktudarbejdelse og kundekontakt osv. Det er første gang vi handler med en udelandsk kunde. Udover betaling, skal kunden også sørge for flybilletter, overnatning osv.

Vi er interesserede i information i forbindelse med handel med Tyrkiet; er der noget i forbindelse med kontraktudarbejdelse, love, betaling osv. vi skal være opmærksomme på. Også direkte i forbindelse med kundens dækning af rejseudgifter osv.

Først og fremmest er vi dog interesserede i at vide hvordan det forholder sig med moms:

• Skal min virksomhed oprettes godkendes til noget i forbindelse med handel med tyrkiet?
  • Kan en Tyrkisk virksomhed "trække momsen ud igen" - eller er det principielt ligegyldigt for dem om momsen er specificeret ud eller ej?
  • Er der speciel momssats i forbindelse med handel med Tyrkiet
  • Evt. andet?

Derudover er vi interesserede I at høre om det er en god ide at forlange forudbetaling (evt. delvis forudbetaling).

Håber "probelmstillingen" fremgår tydeligt - ellers uddyber jeg gerne.

På forhånd tak!

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)