Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varelager

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Apr 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Kan nogen fortælle mig hvordan man bogfører en erstatningsvare som man udleverer til kunden?

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Sep 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ida.

Det kommer helt an på, hvordan din kontoplan for forretningen ser ud. Mange har under variable omkostninger en underpostering med fx 'returvarer' eller 'beskadigede varer'. Men det kommer helt an på, hvordan din kontoplan ser ud.

Ellers kan du til nød postere den under 'andet' i variable omkostninger, dog med en uddybende forklaring.

Hvis du ikke synes, at noget af dette rimer med din kontoplan, må du hellere bide i det sure æble og spørge revisoren til råds.

Tilmeldt 14. Apr 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, hvis jeg bogfører under "andet" i variable omkostninger skal jeg debitere denne, men hvor skal jeg kreditere? Og er det med eller uden moms og er det til kostpris eller udsalgspris?

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 124
Fra  OMEGA SUPPORT Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ida:

Okay, hvis jeg bogfører under "andet" i variable omkostninger skal jeg debitere denne, men hvor skal jeg kreditere? Og er det med eller uden moms og er det til kostpris eller udsalgspris?

Hvis du ikke har decideret lagerføring i dit regnskab, så behøver du faktisk ikke at bogføre erstatningsvaren.

Har du været ud at købe en erstatningsvarer, så er det D "andet" og K "kreditor / bank" (ser lige bort fra momsen

Hvis du tager varen fra dit lager og ikke kører med styring af laver, så KAN du D "andet" og K "vareforbrug / varekøb" (husk ingen moms nogen af stederne)

Hivs du har varelagerstyring, så er det D "andet" og K "varelager"

Alle steder er det kostpris eller genanskaffelsespris (ved køb af ny varer)

Før alle beløb før moms, dog skal du huske at fratrække momsen, hvis du køber en erstatningsvarer til din kunde.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)