Jeg var jo nødt til lige at checke et par videoer først.........æhem........lidt besynderlig fokus på videoen. Det er måske knap så interessant at se på nakker af kursister.....hvorfor er kameraet ikke på dit materiele? Jeg kunne på intet tidspunkt se hvad der stod på noget af materialet....
Som videoerne er skruet sammen nu........så må 3 være vejen frem. Måske skulle det blot være noget screen capture + din stemme ind over?
Jo, du har helt ret i dine betragtninger; man må jo starte et sted. Jeg har efterhånden holdt en del foredrag; problemet er blot, at lysforholdene eller, som i dette tilfælde, så var pladsen ikke til, at vi kunne placere kameraet andre steder.
Af samme årsag er det planen at præsentere Power Point "sliden" under videoen.
Derfor regner jeg også med at lægge mp3'ere ind af de vieoer hvor billedsiden er for dårlig.
Jeg er ret gammeldags hvad det angår. Vil helst have alt som tekst og så evt. et par screenshots. Hvis det stod til mig læste jeg alt på papir, derfor kan jeg heller ikke lide e-bøger, da jeg selv skal til at printe dem ud.
Faktisk tror jeg at jeg ville få mest ud af det, hvis du optog lyden fra dit foredrag og mixede det sammen med dit powerpoint materiale, så lyd og billeder fulgtes ad.
Hvis du så samtidig havde PP liggende så man kunne tygge dem igennem uden lyd også.......så ville det sgu vær cool
Jeg tror at det med det 'rigtige' medie er svært......
Jeg er begyndt at lytte til en del, afhængig af hvad det drejer sig om naturligvis......Downloads af fx. mp3 osv. Så kan man høre det i bilen, i bussen, i toget osv.
Meget af det vi ser og lytter til flytter sig mere og mere over på mobilen. Prøv bare at se hvordan email, twitter, facebook osv. integreres med hinanden på adroid-platformen. Det sætter apples's iphones i et gammeldags lys. De kommer jo til at minde om et SAP system ala det her program kan det her....og det her program kan så det her etc.
Måske MP3 fil + PP ..... så kan du bede folk om at bladre selv???? Anyway.....så kan man lige nøjes med at lytte på sin morgenløbetur osv.
;o) Som du kan se............jeg ved sgu ikke hvad der er det rigtige lige p.t.
Som Business siger, så er det en god ide, at optage den lyd (din stemme) og senere sammensætte det med det materiale du har brugt. Jeg bruger altid projektor og optager alt på skærmen for hver session, da der altid kommer spørgsmål der rækker udenom materialet, husk at gentage spørgsmålet da det ikke altid er tydeligt at høre efterfølgende, hvad der spørges om fra "kursisterne".
Hvis du vil, kan dit materiale altid sælges efterfølgende, med ekstra feature lagt ind.
Jeg synes, at læringsstile er meget interessant som begreb. Dette alene burde berettige til både video, audio (MP3) og tekst.
Kombinerer vi det så med brugerens behov, så tror jeg, bare fra denne korte snak, at man bør tilstræbe at tilbyde alle mulighederne på een gang.
Herved kan den, der f.eks gerne ville se en video; men ikke har tid foran skærmen men hvor det passer bedre at lytte i toget eller på løbeturen mulighed for at lytte i stedet.
Andre har måske ikke en iPod og vil gerne kunne printe ud i stedet.... eller foretrækker måske ligefrem at læse.