Jeg overvejer lidt at lave en konkurrence i papirsform, og jeg vil i denne anledning indsamle mailadresser til vores nyhedsbrev på Finefashion.dk.
Jeg er bare i tvivl om hvordan jeg må gøre dette, for at det er fuldt lovligt. Må det laves sådan, så når man udfylder diverse spøgsmål, så deltager man automatisk i nyhedsbrevet, ved at man selvfølgelig opgiver ens mailadresse.
Eller skal man bede folk sætte kryds i et felt, hvor man bliver spurgt om man vil modtage vores nyhedsbrev?
Det er sådan jeg gør, at de er med i konkurrencen hvis de tilmelder sig mit nydhedebrev, så jeg håber sku da at det er lovligt for lige nu kan man vinde en fed weekend for 4 personer til Lalandia på min hjemmesidewww.ballonbutikken.dk ved at tilmelde sig mit nyhedsbrev.
Du gider ikke selv modtage alt muligt spam fordi du deltog i en konkurrence. Jeg gider ikker modtage spam fra dig og derfor deltaer jeg ikke i konkurrencer. Hvis du spammer mig melder jeg dit., så du får en bøde. Gør det ordentligt, så alle er glade, så har du intet problem. Du prøver at undgå reglerne men tænk på hvad du selv foretrækker i stedet. Så er det ganske simpelt.
Du gider ikke selv modtage alt muligt spam fordi du deltog i en konkurrence. Jeg gider ikker modtage spam fra dig og derfor deltaer jeg ikke i konkurrencer. Hvis du spammer mig melder jeg dit., så du får en bøde. Gør det ordentligt, så alle er glade, så har du intet problem. Du prøver at undgå reglerne men tænk på hvad du selv foretrækker i stedet. Så er det ganske simpelt.
// Jesper
Jesper dette har ikke noget med at prøve at undgå reglerne. Mit indlæg er lavet, for at få afklaret hvordan reglerne på dette område rent faktisk er.
Gør det nogen forskel om man tilmelder sig online i shoppen, eller på et stykke papir? Hvis man har muligheden for at sige ja eller nej til at modtage nyhedsbrevet?