Det kan du også godt. Mener dog at du så skal skrive: "incl. moms", men er ikke sikker på om det kun gælder, når det er til en erhvervsdrivende. Og ikke er nødvendig ved privat salg.
Der skal både fremgå momsgrundlag, momssats samt momsbeløb af fakturaen. Se evt. her:
Vi skal så lige have med at ved salg til private kan man i en lang række tilfælde nøjes med en forenklet faktura, hvor man kan nøjes med at skrive at momsen udgør 20 pct. af den samlede pris inkl. moms.
Kender I til reglerne omkring oplysning af moms overfor kunderne?
Jeg går ud fra vi snakker B2C her - du har ikke afvist dette tidligere.
Nu er mit spørgsmål så hvor mange kunder har du fra England - din side henvender sig vel ikke specielt til det engelske marked?
Skulle du endelig have mange kunder i England - hvorfor så ikke overveje at flytte varer eller nogle af dem på et lagerhotel og oprette datterselskab. Så må du da kunne holde omkostningerne endnu lavere.
Skulle jeg endelig have misforstået, og vi faktisk taler om B2B, så er jeg helt på linje med Fashion Seller, at eks. moms, moms og incl. moms viser bare overskud og er uendelig nemt lavet. Ud over dette, så skal en køber i England(B2B) jo ikke betale dansk moms og derfor kun have den eks. moms med en påskrift, at der er tale om salg til udlandet.