Til en meget simpel sag behøver man altså heller ikke en advokat - man
behøver heller ikke bruge en masse tid - småsager kan ofte klares
telefonisk uden fremmøde i retten.
Ikke enig, jeg vil nu antage Google har penge, så hvis manden får ret i en retsag ja så skal Google betale omkostningerne!
Det tror jeg nu ikke du skal satse på. Det er for det første ikke altid de faktiske sagsomkostninger man får udbetalt i civile retssager, og nok slet ikke i et tilfælde som her hvor trådstarter har forpasset sin mulighed for at trække betalingen tilbage efter at have konstateret at Google ikke svarer på henvendelser, hvorfor sagen vedr. det økonomiske tab som udgangspunkt egentligt slet ikke havde været nødvendig.
Så det er som Trend nævner det, ikke gennem retten denne sag skal løses.
Til en meget simpel sag behøver man altså heller ikke en advokat - man behøver heller ikke bruge en masse tid - småsager kan ofte klares telefonisk uden fremmøde i retten.
Det er ikke en konklusion det var mere et spørgsmål, men jeg ledte udfra det du skrev, sådan fattede jeg dit råd til trådstarter men jeg misforstod :)
Nej men overvej evt hvilken besvær det er at skulle retsforfølge et firma i Irland? Tvivler på at når sådan en sag er afsluttet, så bliver det de dyreste 4000 kr både økonomisk og personligt...
Ikke enig, jeg vil nu antage Google har penge, så hvis manden får ret i en retsag ja så skal Google betale omkostningerne!
Alt tyder jo på at google er forkert på den så jeg vil stadig råde trådstarter til advokaten !
/allan
Det er ik et spørgsmål om Google har pengene eller ej. Det er et spørgsmål om det er risikoen og besværet værd. Under alle omstændigheder skal trådstarter lægge en del penge ud til advokatsalær osv, og inden sagen er afsluttet kan det jo blive ret dyrt. Og taber han så, ja så har han smidt alt for mange gode penge, efter nogle dårlige penge...
Hvordan skal han kunne tabe sagen, når han ikke har fået det som han har købt og betalt?
Hvis sagen er b2b og du kan stævne et dansk firma, så er nemmere end du drømmer om.
Nu er problemet jo så, at Google ik er dansk...
Ja, det er også rigtigt - men der må da være et eller andet organ i eu der er til at finde ud af der svarer lidt til de danske domstole. Er der nogen der ved noget om det?