Vi har haft problemer med manglede udbetalinger fra vores AdSense konto. Da vi konstant også løb panden mod muren fandt vi til sidst en metode der virkede.
Vi begyndte kort sagt at "spamme" deres forum. Vi oprettede en post i hvert af deres forums, som selvfølgelig var relevante for sagen, og så gav vi os eller til at bumpe dem 1-2 gange om dagen. Ca. 14 dage efter kom der penge på kontoen.
Mange af de Googles forums er medarbejderne faktisk meget aktive og det lykkedes ihvertfald for os at få deres opmærksomhed den vej igennem.
Prøv det hvis ikke en charge back virker... Held og lykke...
Ikke enig, jeg vil nu antage Google har penge, så hvis manden får ret i en retsag ja så skal Google betale omkostningerne!
Alt tyder jo på at google er forkert på den så jeg vil stadig råde trådstarter til advokaten !
/allan
Det er ik et spørgsmål om Google har pengene eller ej. Det er et spørgsmål om det er risikoen og besværet værd. Under alle omstændigheder skal trådstarter lægge en del penge ud til advokatsalær osv, og inden sagen er afsluttet kan det jo blive ret dyrt. Og taber han så, ja så har han smidt alt for mange gode penge, efter nogle dårlige penge...
Hvor lang tid efter kan man lave chargebacks? Jeg meldte mig ind i yahoo's version af adwords for en måned eller to siden - og pludselig har de hævet 500kr (gjorde de med det samme), men jeg har ikke fået noget.
Hvis du har fået en kredit, så har du også fået noget.
Ikke enig, jeg vil nu antage Google har penge, så hvis manden får ret i en retsag ja så skal Google betale omkostningerne!
Alt tyder jo på at google er forkert på den så jeg vil stadig råde trådstarter til advokaten !
/allan
Det er ik et spørgsmål om Google har pengene eller ej. Det er et spørgsmål om det er risikoen og besværet værd. Under alle omstændigheder skal trådstarter lægge en del penge ud til advokatsalær osv, og inden sagen er afsluttet kan det jo blive ret dyrt. Og taber han så, ja så har han smidt alt for mange gode penge, efter nogle dårlige penge...
Du har haft en rigtig dårlig oplevelse med at gå efter nogen i retten på et spinkelt grundlag? Det er anden gang jeg har set dig rådgive nogen til at opgive sagen på forhånd selvom de har retten på deres hånd..
Men i den her sag er det vel bare så enkelt som at lave en chargeback, som de fleste andre også skriver..
Det er ik et spørgsmål om Google har pengene eller ej. Det er et spørgsmål om det er risikoen og besværet værd.
Mener du hermed Google og andre store firmaer stort set kan gøre hvad der passer dem bare beløbet passer ?
/allan
Til en meget simpel sag behøver man altså heller ikke en advokat - man behøver heller ikke bruge en masse tid - småsager kan ofte klares telefonisk uden fremmøde i retten.
Hvis sagen er b2b og du kan stævne et dansk firma, så er nemmere end du drømmer om. Dommerne har tilmed taget en pædagoguddannelse, for de skal indsamle informationer for at træffe afgørelsen - det drejer sig altså ikke om hvem der har den smarteste advokat - ikke nødvendigvis - ikke i småsager.
Det er en udbredt misforståelse at det er besværligt at kræve sin ret - og at det er dyrt. Har man en sag mod et dansk firma koster det ca. 500kr i retsafgift at komme i gang.
Du har haft en rigtig dårlig oplevelse med at gå efter nogen i retten på et spinkelt grundlag? Det er anden gang jeg har set dig rådgive nogen til at opgive sagen på forhånd selvom de har retten på deres hånd..
Men i den her sag er det vel bare så enkelt som at lave en chargeback, som de fleste andre også skriver..
Skal vi ik lige holde tingene adskilt. Der er kæmpe forskel på en sag over grænserne mellem to firmaer, og så en sag internt i et land. Sjovt nok gav Henrik mig ret i påstanden, fordi den er sand. Men du kunne evt tjekke op med en advokat, og høre hva de anbefaler, så får du nok en overraskelse ;D
Jeg er enig i, at sagen ser ud til at være lige ud af lande vejen, men af og til ser man bare sjove udfald. Derfor skal man opveje om det er pengene værd, at gå efter at få 4000 kr retur via retssystemet... Det er både trættende og vil få indflydelse på humør osv. Det er en ting man må gøre op med sig selv, men kig igen på beløbet og hold det op mod omkostningerne ved at tabe. Husk en sag har altid 2 sider, hvilket vi har set flere gange på Amino...
Til en meget simpel sag behøver man altså heller ikke en advokat - man
behøver heller ikke bruge en masse tid - småsager kan ofte klares
telefonisk uden fremmøde i retten.