Jeg har indimellem nogle varer på min webshop, som jeg bare skal af med. Jeg overvejer derfor at sælge dem uden returret. Det drejer sig ikke om alle varer jeg sætter på udsalg, men om nogle få varer, som af den ene eller anden grund, bliver solgt under indkøbspris. Meningen er, at man kan bytte dem til andre varer eller størrelser, men at man ikke kan få pengene tilbage. Jeg har pløjet forbrug.dk igennem for at finde regler, men jeg kan ikke finde noget om min konkrete problemstilling....jeg mener dog at have "hørt" at forbrugeren altid kan kræve pengene tilbage, når det drejer sig om fjernsalg. Har jeg hørt rigtigt? Send mig gerne et link til teksten. Hvis det er rigtigt, hvordan forholder det sig så, hvis en butik har ophørt udsalg? Er der så en tidsfrist? ..og så lige et sidste spørgsmål: jeg overvejer i stedet at skrive udsalgsvarerne ud af mit lager, og bogføre dem som tab - det vil formodentlig i sidste ende give et bedre resultat for mig. Hvis du sidder med tanker for eller imod den ide, vil jeg også gerne høre fra dig :-)
Hilsen fra Hanne
|
Ved fjernsalg gælder reglerne om fjernsalg altid. Dvs kunden har 14 dages retur ret til både at bytte til andre varer eller få pengene retur. Disse kan du ik omgå, som webshop desværre.
Havde du en fysis butik, så gælder der straks andre regler, hvor det nævnte forslag er muligt og lovligt...