Jeg er i gang med foretningsplanen og er ved at lave budget. Derfor skal jeg kunne argumentere for at jeg ikke skal bruge penge på Dankort. Det jeg skal sælge er i den dyre ende og ikke så mange om måneden (10-20 stk). Normalt render kunderne jo ikke rundt med 5-10000 kr på lommen og jeg skal finde ud af hvordan jeg lettest får betaling inden de render ud af butikken :) Især hvis de gerne vil have produktet med hjem med det samme. Kan jeg give dem en faktura med deres navn, er det gyldigt nok? Eller kan jeg f.eks. bede om kørekort/pas og skrive det ned? Hvordan sikre jeg betaling bedst? Ang. virksomheder der køber, dem kan jeg vel godt stikke en regning, ikk? Der bliver ikke råd til at have Dankort fra start. Håber det var forståeligt. Hilsen Sørensen |
Hej Sørensen,
Du skal udover de nævnte dokumenter sikre dig at kunden har kviteret på, at de har modtaget varen og regningen, og derved skylder dig beløbet.
Omvendt kan jeg ikke lade være med at bliver en lille smule nysgerrig og har en minndre undren. Du skriver at der ikke er plads til dankortløsning, med den nuværende forretningesmodel. Eneste fakta jeg har at gå udfra er at du forventer en omsætninge på mellem 50.000- 200.000 kr. pr. måned. Hvis din maginal ikke kan holde til en dankort løsning, så er din margin meget lille? Syntes da ikke en dankorft løsning er så dyr igen.
Nu kender jeg ikke produktet, men pas meget på med betaling da det kan "skræmme" mange væk. Derudover kan du risikere at havne i en masse bøvl. For når de ikke har betalt for varen er den også nemmere at returnere osv osv.
Det var blot nogle tanker, håber de kan være til inspiration.