Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der nogle som har erfaringer med nybyggeri?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jul 06
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

Vi skal til at bygge nyt hus i Nordjylland, derfor vil jeg gerne høre, om nogle af jer, har erfaring med forskellige typehus firmaer. Her tænkes på både gode og dårlige erfaringer?

Fra 9800 Hjørring
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Hejsa!



 



Skal også snart selv igang ...



Overvejer KFS Boligbyg www.Kfs-Boligbyg.dk eller





EuroDan Huse www.Eurodan.dk



 



Har hørt godt om begge firmaer



 





Men det kan nok være svært at finde et firma som ellers har tid ;o)




Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Rikke

Vi har bygget med FM-SØKJÆR, og det er vi meget glade for.

Vi gjorde meget ud af at snakke med andre der havde brugt dem, og de havde kun gode ting at sige.
Endvidere har vi gjort meget ud af at være en del af processen, så vi kunne få klaret det fleste småproblemer, før vi flyttede ind.
Vi havde nogle problemer med en af deres underleverandører (maler), men det håndterede de meget professionelt.

FM kan kun anbefales herfra.

Min kammerat, som har bygget samtidig med os, har brugt eurodan. Desværre med dårlige erfaringer.
AZ Huse har fået pænt meget dårligt reklame i tv, så dem ville jeg nok holde mig fra.



Alt om både i Danmark

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi byggede tilbage i 1998, og nu skal vi snart igang igen. Sidst fik vi tegnet et hus hos en arkitekt, fandt alle materialer og til sidst en bygmester. Det er ikke den nemme måde, til gengæld er den ikke dyrere, og man får det, som man gerne vil have det.

Vi er nu igang med at få tegnet et nyt hus – hos samme arkitekt, som vi har været særdeles tilfredse med. De kan finde ud af at tegne et spændende hus, tilpasset dit budget og dine ønsker. Og vi vælger rent faktisk at få arkitekt på netop for at få det rigtige hus fra starten. Når først det står, er det alt for dyrt at foretage ændringer, og man vil da ærgre sig, hvis ikke det er det rigtige, når nu man er igang.

Typehusfirmaer er fint nok, hvis man "kan nøjes" med et standardhus. Alt for mange, vi kender, har måttet indse, at det havde været ligeså billigt at få tegnet "det rigtige hus" hos en arkitekt og bruge samme fremgangsmåde, som vi har brugt. For hver gang du ønsker den mindste rettelse, løber omkostningerne op. Og det går stærkt.

Hvis du samtidig kender en håndværksmester, der kan bygge for dig, kan du spare rigtig mange håndører. Men det skal selvfølgelig være en, du har tillid til, og de har jo alle travlt for tiden.

Hvis du kan bruge et standardhus, er et typehusfirma fint, men ellers kan du ligeså godt selv gøre fodarbejdet.

Hvis du har spørgsmål, skal du være velkommen til at kontakte mig via mail!

A-Z har jeg hørt en del negativt om, men ellers kender jeg ikke så meget til typehusfirmaerne...

KH: Bettina

Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi har bygget hus i 2002. Vi fik et Hjältevadhus, der kan fås både som træ og murstenshus.

I Danmark forhandles de af www.lindboe-joergensen.dk I det ny byggede område vi bor i er vi faktisk de eneste der ikke har haft (nævneværdige) fejl og mangler. De kan varmt anbefales.

 

Hilsen Henriette

Tilmeldt 19. Oct 06
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Skal ikke gøre mig til dommer over nogen. Men jeg tror ikke jeg ville tage et typehus firma.

 

En bedre ide, som jeg ser det. Er som sandfær andersen siger allier jer med en arkitekt. Det som det koster at have en til at styre det." som vel at mærke har forstand på det" Er som regel tjemt hjem igen på bedre effektivitet. Eller misforståelser som bliver undgået. 

 

Det er også tit de kender til de forskellige firmaer. 

 

Og hvis man har et budget. Får man som regel også et derefter. Om det er typehuse eller tegnet.
 

Så tag og få nogen med på råd, som i stoler på. Samt at se på de refarancer de forskellige firmaer har.

 

Men er energien ikke til at skulle selv tage fat på det. Kan det da være en løsning med et typehus firma. Og selvom de skulle have styr på de huse de opfører. Kan der komme mange andre ting i vejen, som er mere til gene end at skulle lave lidt selv.

 

Tilmeldt 27. Jan 18
Indlæg ialt: 9
Fra  Jkbyg Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil helt klart selv få det tegnet og så få det bygget som man selv vil ha det og så selv finde sine håndværkere

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)