Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man godt tvinge folk til at modtage et nyhedsbrev?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Som den fodboldnørd jeg er, sad jeg her til aften inde på onside.dk for at tjekke de seneste nyheder. Der faldt jeg over et banner med en konkurrence hvor man kan vinde en fodboldrejse. Tænkte selvfølgelig, hva katten, man kan kun tabe.

Men for at være med i konkurrencen SKULLE jeg give min e-mail og accept på at jeg fremover gerne vil modtage et nyhedsbrev fra www.rejsefeber.dk. Vil jo gerne vinde så sage ja, og kan da nok bare afmelde mig det igen senere. Men MÅ man virkelig lave en konkurrence og så stille det som krav? Ja jeg ved det ikke, måske gør nogle af Jer??

/Casper

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Det vil jeg da tro. Vi gør det på SPAMfighter, men det er vel også rimeligt at vi kan kommunikere med vores brugere..

Dbh Martin
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gør I det i forbindelse med konkurrencer ?? Det er det der er min anke...
Min opfattelse var, at når man udbød konkurrencer som alle kan være med i, må man ikke stille krav op for at deltage. Det kan dog godt være jeg blander det sammen med en købsbetinget konkurrence.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Nææ, det gør vi ikke, men jeg kunne godt finde på det

dbh Martin
Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 9/13/2005 7:39:11 PM Forfatter: Casper Sigaard Gør I det i forbindelse med konkurrencer ??


Jeg har også praktiseret det ved flere lejligheder.

Det er det der er min anke... Min opfattelse var, at når man udbød konkurrencer som alle kan være med i, må man ikke stille krav op for at deltage. Det kan dog godt være jeg blander det sammen med en købsbetinget konkurrence.


Jeg kan ikke se, hvorfor man ikke skulle måtte stille krav for deltagelse. Deltagerne skal bare ikke tvinges til at give noget af pengemæssig værdi (da det, som du nævner, vil blive til en købsbetinget konkurrence, hvilket er ulovligt jf. markedsføringslovens § 9).
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :
OK, så har jeg vist fået mit svar. Blev bare pludselig så nysgerrig. Tror da også selv jeg vil gøre det engang :)

Ha'' en god aften begge to

/Casper
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

De må ikke være købsbetinget, og de må ikke skrive det er gratis hvis man forpligter sig til at købe noget ekstra bagefter.

Det gør mange dog stadig.
 
Hvis du skal tilmelde dig nyhedsbrevet SKAL der altid være mulighed for at framelde sig, det skal der sådan set stå i alle nyhedsbreve hvordan man framelder sig.
Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har gjort det 100 vis af gange og gør det stadig.

 
Snakkede med forbrugerstyrelsen om det på et tidspunkt.
De mente ikke det var ulovligt men mente heller ikke det var iorden.
 
Men sålænge folk kan afmelde sig så ser jeg intet galt i det.
Jeg bostede et nyhedsbrev fra 28.000 til 80.000 modtagere på under 2 år på denne måde.
Og de modtager stadig nyhedsbrevet
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)