Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bilhandel og så alligevel ikke

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 06
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey

Jeg vidste ikke lige hvor det var korrekt at poste dette indlæg, så det blev lige her.

For noget tid siden lod jeg og en kammerat os moms registrere, med brugtvogns handel.

Sagen er den at min indsigt i markedet er relativt godt og har ret stor interesse.

MEN, jeg har et fuldtids job, og det andet skulle blot være "for sjov" hvis der bød sig en god mulighed i ny og næ.

Anyway, essensen er at jeg købte en bil til mig selv på Autocom for nogle måneder siden.

Som det er nu skal vi levere moms regnskab snart, og der har som sådan ikke været nogen trafik på vores CVR. Men men men

Kræver det at jeg laver et regnskab med de 1700kr i salær som jeg har betalt, og xxx.xxx antal tusind kroner som jeg gav for bilen, og " solgte" den videre til mig selv til kost prisen?

Jeg er meget i tvivl om hvor vidt jeg på sigt kan købe en bil engang i mellem til mig selv og køre i 3-8 månder og så sælge igen uden at få ørene i maskinen.

Det skal stå helt klart at det ikke er for at snyde for beskatning eller andet, men fordi min interesse i biler er stor og jeg derfor skifter tit .

Håber ovenstående gav mening

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 10:46
Dato: 12-09-2006 12:43:47 Forfatter:Storm

Anyway, essensen er at jeg købte en bil til mig selv på Autocom for nogle måneder siden.

Var det firmaet der købte bilen, eller var det dig selv som privatperson der købte bilen på Autocom? Var det dig selv, vedrører det jo ikke firmaet...

Læs evt. om brugtmoms på biler hvis ikke du kender reglerne i forvejen: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=12271&vID=12271&i=47#i12271

mvh Carsten
Tilmeldt 20. Apr 06
Skrevet kl. 10:54
Man kan ikke handle der inde som privat. Så bilen er købt via firmaet.

Men det var til mig selv. Men teoretisk set kan jeg så ikke engang videre sælge den til mig selv til kost, uden at der skal brugtmoms på.

Det er en relativ besværlig proces må man sige. Så teoretisk set skal jeg nedskrive bilen for at få det til at gå i 0. Da jeg naturligvis ikke ønsker at blive beskattet af nogle penge jeg ikke har tjent, eller blive beskatet for salg til mig selv.

Konklusionen er nok at det er sidste gang jeg har gjort det på den måde

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 11:22
Jeg tror at denne "sag" er noget for en revisor, da den er lidt kringlet....

mvh Carsten

Tilmeldt 20. Apr 06
Skrevet kl. 13:10
Jeg tror du har ret. Det bliver noget skrammel på sigt, så jeg finder nok en anden løsning.

Utroligt at de skattemæssige regler skal være så komplekse.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)