Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Få hjælp til varemærke, patent og opfindelser

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

I samarbejde med Patent & Varemærkestyrelsen sætter vi her på Amino nu fokus på udfordringerne i forbindelse med varemærke, patenter og opfindelser.

Har du spørgsmål vedr. patenter og varemærker kan du stille dem her i forummet "opfindelse, patent og intellektuelle rettigheder." Udover alle de venlige Amino'er som løbende svare på spørgsmål, så kan du også stille spørgsmål direkte til Patent og Varemærkestyrelsen, så vil deres kundecenter efter bedste evne hjælpe på vej.

I samarbejde med Væksthusene tilbyder Patent & Varemærkestyrelsen lige nu en IP intropakke. Du kan læse mere om det via linket: http://www.dkpto.dk/information/ip-intropakken-(amino).aspx

I højre menu her i debatten vil du desuden kunne se de seneste opfindelser og patenter, der er til salg hos IP Marketplace. Se mere om IP Marketplace - klik her.

Nicolai Frisch
Amino

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvis I vil vide om 'jeres ide er taget', dvs om der er et patent i vejen  - eller ideen er ny -  så kan vi undersøge det for jer.

I kan evt selv få patent på jeres ide/opfindelse, da det gør det muligt for jeres virksomheder at stoppe andres brug af din ide.

Se mere på www.ludvigsenpatent.dk eller skriv til mig på info@ludvigsenpatent.dk

Mvh. Mogens

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

mogens.ludvigsen@mail.tele.dk:

Hvis I vil vide om 'jeres ide er taget', dvs om der er et patent i vejen  - eller ideen er ny -  så kan vi undersøge det for jer.

I kan evt selv få patent på jeres ide/opfindelse, da det gør det muligt for jeres virksomheder at stoppe andres brug af din ide.

Se mere på www.ludvigsenpatent.dk eller skriv til mig på info@ludvigsenpatent.dk

Prøv nu lige at læs hva det er du kommenterer!!!

Tror du selv Patent- og varemærkestyrelsen har behov for den slags hjælp?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Process og strategi i Patent ansøgning er vigtig - og jeg vil gerne høre hvad Aminoer har af erfaring. Jeg er ved at introducere en maskine med 3 opfindelser på, hvoraf mindst en både har opfindingshøjde og nyhedsværdi til at opnå patent.

Der skal selvfølgelig en officiel nyhedsundersøgelse og den lader vi formodentlig EPO lave, både for at den skal være international og officiel. Vi skal så supplere med process til at dække USA, Japan, Kina og måske Indien.

Af vore tre opfindelser kunne to af dem beskrives samlet og formodentlig føre til et bredere patent. Hvad er fordele og ulemper ved det?

Vi skal have indgivet ansøgningen til patentet meget snart (indenfor 2-3 uger) og da vi har brug for at indlevere en prioritetsskabende ansøgning. Opfindelserne er nemme at beskrive, og vi kan dokumentere dem med billeder og video. Hvad er faldgrupperne ved selv at lave ansøgningen og så få hjælp og rådgivning til at tilpasse ansøgningen i prioritetsåret.

Hvor afgørende for patenterbarheden er den prioritetsskabende ansøgning. Hvis vi laver den for bred og så skal indsnævre den er det så muligt?

Bør vi ansøge samtidig i USA, Japan, Kina og indien med at vi gør det i EU, eller kan vi udskyde de omkostninger og det besvær?

MVH Jens

Tilmeldt 21. Feb 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Til BroncofanDK

Man kan sagtens selv anmelde sit patent - men som det beskrives i oplæget, så ligner det en ret omfattende anmeldelse i flere lande.  Det koster rimeligt meget.  Skal patentet være noget værd og stærkt for for salg og markedsføring - og overfor eventuelle krænkere - så er det en sag for professionelle.                                                                            

Mvh  BELCODAN.

 

Fra Thisted
Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person


Hej,

Du kan i Danmark søge en International Patent Ansøgning, der er gyldig i
alle lande.

Det vil gøre dit produkt sikkert de næste 30 måneder. Det koster ca.
45-60.000 kr. I løbet af denne tid laves der automatisk en
nyhedsundersøgelse fra Patentdirektoratet. Først derefter er du nødt
til at ansøge i alle de
forskellige land som Kina, USA, Indien, EU, Norge o.s.v. I de vigtigste

lande koster det ca. 1-1,3 mio. kr.

Hvis du kan opnå et Patent, skal du også indregne mange penge til
advokater i de forskellige lande for at stoppe kopier af dit produkt.

Som du kan se i min profil, har jeg havet nogle patenter, men med min
erfaring i dag ville jeg nok ikke søge om et patent (kun hvis produktet er
til en meget, meget lille kundegruppe eller hvis du ikke vil selv producere og sælge).

Jeg ville beskytte mit produkt med en meget lav pris !! For hvis mit
produkt virkelig er så godt, som jeg tror, bliver det alligevel kopieret

(hvis prisen er høj og giver en rigtig god fortjeneste) Og så få jeg

mange omkostninger til at stoppe disse kopiere.

Derfor er det bedre at producere til den lavest mulige pris og sælge med

kun et lille fortjeneste. Du, som første producent i verden, har den
bedste

mulighed for at opnå et højt styks antal og dermed en god profit.

Men der er blot mine erfaring, du skal selvfølgelig selv beslutte hvad du
vil gøre.

Mvh Andree

Fra Aalborg
Tilmeldt 30. Sep 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du vil minimere omkostningerne her i starten og etablere den bedste prioritet, så vil jeg indlevere en US provisional ansøgning. Du kan indlevere online via deres hjemmeside www.uspto.gov. Det koster ikke særlig meget, mener det er 110 USD eller deromkring. Så har du en meget stærk prioritetsret i USA og i resten af verden.

En PCT ansøgning som Andree skriver er en "bedre" løsning da du får en god prioritet og en god søgning hos EPO. Men den er noget dyrere, omkring 20.000dkk i officielle gebyrer. Du kan indlevere den via PVS (www.dkpto.dk).

En anden løsning er at indlevere en Danske national ansøgning og betale gebyret (3000dkk) samt indlevere en US provisional (110USD). Så får du både en god søgning hos PVS og en US prioritet.

USA anerkender ikke rigtig prioritet fra andre lande end USA og PCT. Derfor er en US provisional en god idé hvis USA er interessant. Alle andre lande anerkender USAs prioritet...

Jeg vil dog advare med at skrive ansøgningen selv. Det er meget vigtig at man ikke begrænser sig selv i sin prioritetsansøgning. Hvis du indleverer en begrænset ansøgning i starten og så offentliggører idéen, så vil din offentligørelse skade din efterfølgende "rigtig" ansøgning. Og hvis din første ansøgning er for bredt uden nogen substance, så vil din offentligørelse skade de endelig udførselsformer af din opfindelse. Det bedste er at tage en snak med en professionel rådgiver inden i går videre.

Det er rigtig at man ikke skal søge patent på alt, men i de fleste tilfælde vil en patent være den eneste måde at kom i gennem med en god idé. Med mindre man har adgang til sine egne produktions faciliteter, så vil det være meget svært at kunne garantere at man altid vil kunne producere produktet billigst. Typisk vil man selv bruge en masse penge på at udvikle produktet, lave markedsføring osv. Når produktet begynder at sælge, så vil der kom en del kopister som har stor produktionsfaciliteter, en stor distributionskæde, og en eksisterende forhandler net. Det er meget svært at konkurere med.

Men helt klar skal man lave en ordentlig forretningsplan inden man går i gang med patentering da patentering er ikke helt billigt. Min egen yndlingsfremgangsmåde er at indlevere en Dansk ansøgning og en US provisional (omkring 3500dkk i gebyrer). Så har man et år at løbe på hvor man kan undersøge idéer nærmere og arbejde på prototyper. Efter det første år er gået, skal man indlevere en PCT ansøgning (omkring 20.000dkk i gebyrer). Det gør man kun hvis man kan se at idéen holder vandet og har en god potentiale. Så har man 1,5 år inden der skal indleveres ansøgninger i andre lande. I den period skal man enten have nok salg, eller have fundet nogle investorer så man nemt kan overkomme de stor patent omkostninger ved national indlevering.

Det som er farligst er private personner som tror mere på deres egen idé end resten af verden. De kan hurtig bruge en del penge ved at følge deres "drøm" istedet for at se realiteterne i øjene. Det er vigtig at være ærlig med sig selv når man går i gang med patent processen.

Den anden ting som man skal tænke meget over er at det er ikke idéen som giver penge, men forretningsplanen bag idéen. Jeg har set mange rigtig gode idéer som aldrig blev til noget fordi personen bag idéen ikke var stærk nok.

Håber det giver noget at tænke over. Ellers skrive igen.

/Marc

(Er forresten ikke dansk født, og laver nogle fejl i min gramatik og stævning... Heldigvis for mig skriver man jo engelsk for det meste i patentverdenen :-)

 

European Patent Attorney og Partner hos Guardian IPC.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)