Jeg skal have trykt nogle foldere: A4 4+4, cmyk Pænt, hvidt, blankt papir i en god kvalitet Rullefalses (kan jeg evt. selv klare) Oplag: 100, 200, 300 – jeg skal lige have fundet ud af, hvor mange jeg skal bruge. I samme ombæring vil jeg også gerne høre en pris på tryk af brevpapir. Denne gang kan det gøres med 2+0 farver - pantone Papir som ovenstående, 90 g Oplag: 500 stk. Gerne svar pr. mail! KH: Bettina |
Jeg skal have trykt...
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
- 1
|
kontakt Uffe - hils fra mig. Jeg har kun gode erfaringer med Johansen Bogtryk. mvh Hans |
Hej Bettina, Hermed lidt priser fra os hos www.mbe-rodovre.dk A4, 120g. Optiimage i 4+4 fv. Uden farve til kant: 100 stk: 590,- (falsning: 170,-) 200 stk. 980,- (falsning: 210,-) 300 stk. 1.350,- (falsning: 250,-) A4, 90g. Standardf/laser i 4+0 fv. Uden farve til kant: 500 stk. 1.150,- |
Helt enig - god kvalitet...og meget fornuftig pris. Jeg plejer at kontakte Peder Johansen. |
Pas nu lige på... Du skal være opmærksom på at dit brevpapir ikke bliver digitaltrykt - med mindre det er med flydende farve og ikke toner som de fleste digitaltrykkemaskiner benytter. Hvis du tager et stykke digitaltrykt papir og så efterfølgende bruger det i en kopimaskine eller en laserprinter, så er der en risiko for at trykket varmes af igen og derved sætter sig på rullerne (især fuseren) i maskinen og derved ødelægger den. En tommelfingerregel er, at brevpapir, kurverter og andet, som man efterfølgende selv vil printe på i andet end en inkjet-printer, ikke må være digitaltrykt. Der er dog nogle undtagelser, hvis trykkeriet har en maskine som kører med flydende farve i stedet for toner. Du skriver ikke noget som papirtykkelsen, men hvis det skal være en folder, som har størrelse A4 i lukket tilstand, så skal du op i 150 gram eller mere - ellers bliver den "slatten" at sidde og holde. I MediaMouse laver vi for det meste foldere der ligger på 200 gram eller derover, da vi syntes at det giver det bedste feel - desuden er det øre på stykprisen som ændre sig hvis man går fra 150 gram til 200 gram. Vi rullefalser aldrig tryksager når de er på 200 gram og derover, men lægger i stedet en bukkestreg i. Derved slipper man også for at trykket revner i rykken. Jeg sender dig lige et tilbud på en email. Så kan du jo se om det er noget som er interessant. |
|
|
En A4, der skal rullefalses. Det har da i særdeleshed betydning i forhold til trykkeren, hvordan folderen skal være i sidste ende, for trykkeren tjekker forhåbentlig, om dokumentet er lavet korrekt i forhold til slutproduktet?! /Bettina |
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)