Jeg går og overvejer lidt nye ideer. Men der er nogle helt praktiske spørgsmål, som er dukket op i den forbindelse, og som jeg er lidt i tvivl om. Jeg prøver her et fiktivt eksempel: Jeg vil åbne en fysisk butik som f.eks. sælger kaffekander, i forskellige kendte mærker. Det kunne være Siemens, Bruhn, Krups osv. (Stadig blot fiktiv). Jeg kører så til f.eks. Italien hvor jeg har fundet ud af, at jeg kan købe dem langt billigere end hos den danske importør. Ganske vist er det måske ikke lige den nyeste model. Jeg indkøber et parti og vil så sælge dem i min butik. (Se bort fra garanti osv. da det stadig er et fiktiv eksempel Hvordan er det nu det er med bytteret og returret. Skal jeg som forretningsdrivende tilbyde min. 8 dages bytteret og/eller penge tilbage? Er der ellers noget jeg bør være opmærksom på i fht. love og bestemmelser når det drejer sig om ganske almindeligt butiksudsalg. Og det ikke er mad/drikkevarer og heller ikke elektronik etc.? Spørger måske lidt i blinde - men vil blot være sikker på, at der ikke er en eller anden bestemmelse udover, at jeg selvfølgelig skal have told, skat, moms, forsikring etc. på plads. På forhånd tak
|
Ja det må du, og det kaldes parallelimport.
Du må os annoncere med det, men du skal nok overveje, hvor meget du ønsker at genere mærkerne, og deres danske agentur!
Bytteret i en butik er service. Så snart kunder har handlet står der intet om at varerne skal kunne byttes. Men mange butikker tilbyder dette, som ekstra service.
Du skal være sikker på, at det er ægte "kaffekander" for ellers er du en færdig mand/kvinde, hvis det er et større parti du hiver hjem...