Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Smart porto udregningssystem

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 6. Sep 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er i gang med at opstarte en ny webshop med bageartikler. Dvs. udstikkere, sugarpaste, krymmel osv.

Jeg har et par forskellige spørgsmål som jeg håber i vil kunne hjælpe mig med:)

1) Jeg har kigget lidt rundt på forskellige webshops og er egentligt kommet frem til at det bedste porto system vil være automatisk porto udregning med postdanmark priser. Er i enige?

Men hvordan får man sådan et system og hvordan virker det?

Jeg mener er systemet så klogt at det selv kan regne u om det sendes som maxibrev, storbrev eller pakke? jeg vil nemlig så vidt muligt gern benytte maxibrev priser.

2) Fragten skal være så billig som mulig. Måske i har andre løsninger?

Jeg håber i kan hjælpe mig.

Vh. Christine

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg tror ikke du kan finde et system, der selv kan regne ud om der skal sendes som maxibrev, eller som pakke. Det kan sagtens være begge dele, for en given vægt. Det du selv skal vurdere er, om du vil have det billigt (maxibrev) og så selv betale hvis der går noget galt, eller dyrt (pakke) og så have en sporingskode, så en pakke kan efterlyses. Hvis du sender mange bilige ting kan det afgjort være en fordel at bruge maxibrev, hvorimod få, dyre ting, er bedre at sende som pakker.
De fleste systemer er lavet, så du indtaster vægtgrænser, og herefter fortæller hvad prisen er indenfor disse vægtgrænser.

Hilsen Viggo Poulsen.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christine.

På min shop Billigegolfbolde.dk regner den automatisk portoen ud. Du kan evt. selv gå ind og smide lidt varer i kurven. Men den er bare sat op, så den ændrer sig efter vægten, og det virker perfekt..

Mvh.

Casper.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en scannet shop, og den regner selv vægten ud - husk at tage højde for vægten af emballagen, når du lægger grænser ind. Op til 500 gram sender jeg som Maxibrev, derover som pakke. Jeg har valgt grænsen på 500 g nogenlunde ud fra værdien af det, der sendes - det er ikke den store katastrofe, hvis jeg mister et Maxibrev, mens pakker over 500 g generelt har en større værdi.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 15. Aug 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Igen skriver i allesammen at den regner det ud på vægten og det er egentlig meget almindeligt for webshops at de kan det.

Men du kan sagtens have en pakke på 500g og et maxibrev på 500g.
Der skal du nok ind og have lavet noget special udvikling til dit shopsystem, hvor du basere dine fragtpriser på vægt + dimensioner.

Hvis du vælger/har et opensource system kan du være heldig at andre allerede har lavet et lignende modul, ellers kan det godt blive dyrt især hvis det skal laves til f.eks. magento.

Mvh
Lutek

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christine.

Det er standard i de fleste webshopsystemer idag.

Det typiske parametre er vægt - dvs. når du opretter varerne skal du huske at skrive vægten på varen.

Herefter oprettes der forskellige fragtpriser for samlede vægt på ordren.

De fleste kører dog med en fast pris på levering, da det er lettere som webshopejer, og er super nemt at forholde sig til som kunde.

Så vil der være nogle kunder hvor fragten er en minusforretning, men andre hvor det er en plusforretning.

Mvh. Henrik

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christine.

Jeg kan kun tilslutte mig levering til fast pris - det er både som web-shopejer og kunde i diverse web-shops.

Det er, som Henrik skriver sådan, at nogle handler giver underskud og andre overskud.
Vores pris på DKK 59,00 pr. ordre passer til gennemsnittet af leveringsomkostningerne. Så vi har en neutral situation.
Og kunderne ved allerede inden de handler, hvad omkostningerne bliver. - Det tror jeg giver en vis tryghed.

Som privatkunde er jeg altid obs på forsendelsesomkostningerne
En handel falder for det meste ud til de web-shops, der har fast pris, især hvis jeg skal købe flere ting.

Tilmeldt 6. Sep 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej .

Jeg kan godt se hvad i mener emd at det vil være nemmere. Men det er netop det system de kører med på de konkurrende wepshops jeg er oppe imod, og det vil mine kunder gerne undgå. Det er irriterende at skulle købe en varer til 20 kr og så vide at der kommer 59 kr overni til porto...

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

landry:

Hej .

Jeg kan godt se hvad i mener emd at det vil være nemmere. Men det er netop det system de kører med på de konkurrende wepshops jeg er oppe imod, og det vil mine kunder gerne undgå. Det er irriterende at skulle købe en varer til 20 kr og så vide at der kommer 59 kr overni til porto...

På den anden side, opfordrer det måske kunderne til at købe noget mere? :O)

Jeg er typisk en af de forbrugere, og webshop kunder, som hader at betale fragt - så jeg går altid på jagt efter ekstra vare som er "nice to have" for at få lidt mere for pengene, eller udløse en gratis fragt.

Strategien på dette kan være meget forskellig, og det handler mest om hvilket prisleje dine normale produkter ligger i.

Men gør det så synligt for kunden som muligt hvad fragten kommer til at koste.

Mvh. Henrik

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

landry:

Det er irriterende at skulle købe en varer til 20 kr og så vide at der kommer 59 kr overni til porto...

Men hvis nu portoen koster 59 kr? Husk, at du skal tjene penge på dine varerSmile

I min butik afregnes forsendelse efter PostDanmarks takster, og det har jeg aldrig hørt kunder være utilfredse med. Priserne er sat på et fornuftigt niveau, og hvis priserne skal holdes nede, er der ikke plads til at betale porto inden for den pris.

Hvis du sælger B2C er der yderligere en momsproblematik inde i dette - du kan afregne porto momsfrit over en mellemregningskonto, hvis det opkrævede beløb svarer til det du afregner postvæsenet. Hvis du opkræver et andet beløb, er det momspligtigt. Det betyder, at tager du et forsendelsesgebyr på 59 kr, er de 11,80 kr. moms, som skal afregnes - dvs. du får reelt kun 47,20 ind i regnskabet. Hvis du derimod opkræver det faktiske beløb, er der ikke moms på det, og du får alle 59 kr. ind i regnskabet.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)