Jeg er ved at starte en skiportal, hvor jeg har købt domænet www.skinet.dk. Og inden jeg købte det søgte jeg på andre skisider og kunne ikke finde noget med SkiNet. Men jeg har lige fundet siden www.SkiNet.com. Er det et problem? Altså jeg har det samme navn som en anden stor skiportal.. |
SkiNet.dk - SkiNet.com
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
- 1
Det gør der ikke, så langt så godt. Dernæst kan vi enten på skinet.com og evt. via et whoisopslag på domænet prøve at finde ud af, fra hvilket land skinet.com opererer fra, det ser ud til at være fra USA. Efter min vurdering, skal skinet.com være et overordentligt stort og internationalt kendt skisite for at kunne komme igennem med en påstand om, at du ikke må drive en dansk side med det navn, når de ikke på nuværende tidspunkt har en varemærkeregistrering på betegnelsen "skinet" i Danmark. Det vil også være meget besværligt for dem at forsøge, da det vil skulle gå igennem danske klageinstanser og evt. dansk retssystem, det er dyrt og besværligt for et amerikansk firma. Betegnelsen "skinet" har desuden ikke et meget stærkt særpræg, man kan sagtens forsvare at en dansk virksomhed selv kunne finde på det navn til en skiside. Og et hint mere er, at "skinet" er registreret som domæne til forskellige ejere i en række europæiske lande, det kan du se ved at lave en søgning her: http://www.speednames.com/. Det tyder på, at de ikke har været aggresivt ude og stoppe andre sites, som bruger navnet. Du kan ikke få en garanti for, at det ikke kan give problemer, men jeg ville ikke ligge søvnløs over det selv, jeg vurderer chancen til at være meget lille, og at skinet.com vil stå med en meget spinkel sag. |
Dvs. Ingen juridiske problemer! Du kan ikke få nogen garanti, men jeg tror ikke det er sansynligt. Hvis du henvender dig altovervejende til danske brugere er .dk-adressen så langt den vigtigste at have, og den du alligevel vil skulle markedsføre. Dit domænenavn er kort, hvilket altid er en fordel, og du ville under alle omstændigheder få vanskeligt ved at finde et .com-domæne på seks bogstaver, hvor de alle er så hyppigt forekommende i det engelske sprog, som ikke allerede er optaget. |
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)