Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Højt markedsføringsbudget - gode ideer?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer

Jeg har fået en god idé, som banken tygger lidt på i øjeblikket. Svagheden i mit oplæg er en ikke særlig detaljeret markedsføringsplan. Måske nogen har en god idé?

Uden at afsløre alt for meget drejer ideen sig om alternative måder at få udlejet sit sommerhus/feriebolig på på en sådan måde, at både lejer og udlejer får en besparelse - med andre ord skal vi udenom de høje priser for leje af ferieboligen pga. de høje provisioner til bureauerne. Keywords er altså rejse, sommer-/feriehus, ferie, oplevelser.

Hvor langt kommer man for 100.000,-? Det er en idé, som skal ud til hele befolkningen, gerne også de nærmeste nabolande.

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 15:29
Har du overvejet TV , og en ordentlig omgang på nettet ??..

Kunne også være smart måske at have noget samarbejde med nogle sommerhusområder ?.. Ved ikke om den slags er muligt ?.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:03
TV for 100.000 kr.??? Vi har lige kørt en virkelig lavbudget kampagne for en kunde på TV2 med begrænset antal blokke til 498.000 kr. + produktion af film. Jeg tror, det er på nettet, det sner, når vi taler om sommerhuse :-)
Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 21:24

Hej Talhåndværker,
AdWords giver dig mulighed for at få vist dine annoncer i lige præcis de lande du ønsker. Har kendskab til en sommerhusudlejer, der kørte sine dansksprogede annoncer på Google i DK og Norge og sine tysksprogede annoncer i Tyskland og Holland med gode resultater.
Sammenlignet med TV-reklamer giver AdWords dig den fordel at du kan prøve det af uden at satse hele butikken på én gang, hvor TV-reklamer mere er en hård satsning på én gang - reelt uden du ved om der overhovedet kommer noget ud af det.

Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 21:37

Hej Fokus,

Jeg distribuerer og trykker reklamer på pizzabakker. Du er velkommen til at tjekke www.pizzabakker.dk og se nærmere.

Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 01:07
Sammenlignet med TV-reklamer giver AdWords dig
den fordel at du kan prøve det af uden at satse hele butikken på én
gang, hvor TV-reklamer mere er en hård satsning på én gang - reelt uden
du ved om der overhovedet kommer noget ud af det.

Kan helt tilslutte mig ovenstående, 100.000 til TV-reklame rækker ikke langt.

Adwords er et godt forslag. En anden mulighed er at udgive et e-mail nyhedsbrev og så tilrettelægge din markedsføring, så det handler om at få folk til at tilmelde sig dit nyhedsbrev. Mange vil framelde sig hurtigt igen, men de som bliver hængende får du mulighed for at bringe dit budskab til af flere omgange. Hvis du kan lokke med et rigtig godt tilbud eller endu bedre - noget gratis information for at tilmelde sig nyhedsbrevet, kan det øge antallet, som tilmelder sig, kraftigt. Hvis du går den vej, findes der flere muligheder end Adwords til at placere budgettet ved forskellige affiliatenetværk, men det kan vi jo vende tilbage til, hvis du vælger at gøre mere ved det...
Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 09:03
Tak for kommentarerne. Jeg var godt klar over, at TV er dyrt, men ikke så dyrt..... Nå, Google Adwords kommer jeg vist langt med lyder det som.

Den med nyhedsbrevene har jeg selv tænkt på, men hvad er et affiliatenetværk, mcdarwin? Venligst forklar. Har du selv erfaringer med det?

Jeg havde egentligt også tænkt på et godt gammeldags fodarbejde på Strøget og gågaderne i landets andre større byer, bare for at møde folk og fortælle om ideen. Få lov til at sætte dem på en mailingliste, komme med et par gode tilbud, udlodde en gratis uge i et sommerhus med hele opholdet inkl. mad betalt.

Jeg er klar over at privat sommerhusudlejning fungerer for nogle, men jeg kunne godt bruge en kontakt, som kunne berette på min hjemmeside om succesen ved det. Så her er et spørgsmål til dig, Per Jørgensen. Din bekendte - er det en enkeltperson, som selv udlejer sit sommerhus (og som måske havde lyst til at dele sine erfaringer med mig) eller er det et bureau?

Igen tak for indlæggene.

Michael

FOKUS

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 09:10
Lige et ekstraspørgsmål. Mit produkt ligger lige til højrebenet for Rabatten på DR. Det ville ramme deres målgruppe helt perfekt - synes jeg. Er der nogen, som har erfaringer med at komme med i indslag i TV og muligvis har fået noget ud af det?

Overvejer også at kontakte Mette Weyde fra God Aften Danmark, da jeg har gået på handelshøjskole med hende. Hvorfor ikke tænke stort, men mon hun kan huske mig?

Er der evt. også nogen, som kender nogen som kender en, der skriver i avisernes rejsetillæg i weekenderne?

Hvad koster det at få en annonce i kuponhæfterne? Er der erfaringer med dette?

På forhånd tak for svarene.

Michael

FOKUS

Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 10:15
Med affiliatenetværk mener jeg, at du kan tage kontakt til virksomheder som f.eks. Brand2Brand eller JaTak mm. De kan sikkert hjælpe dig med at skrue et kampagnesite sammen, som kort forklarer dit tilbud, og hvor folk kan tilmelde sig dit nyhedsbrev. Derefter lægger de kampagnen ud til deres samarbejdspartnere, som sætter annoncen på deres websites og i nyhedsbreve. Du kan afregne pr. action - dvs pr. tilmelding du får til dit nyhedsbrev. Hvis du har brug for et par tips inden du tager kontakt til dem, kan du sende mig en PM med din mailadresse, så sender jeg dig mit telefonnummer.

Mht. til Rabatten og Mette Weyde - prøv da at tage kontakt og hør om det er noget de kan bruge, eller om de kan give dig et tip til, hvordan dit koncept kunne blive interessant for dem som mediehistorie, det kan du kun blive klogere af.

Mht.til kuponhæfter, hvis dit koncept afhænger af at brugeren er en tur omkring dit website for at indlede eller afslutte handlen, så brug hellere hele budgettet online. Jeg har prøvet forskellige småting indenfor offline marketing, og min erfaring har hver gang været, at det er ALT for dyrt i forhold til den effekt du kan få ved annoncering på nettet.

Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 10:53
Dato: 12-09-2006 09:03:03 Forfatter: FOKUS

Så her er et spørgsmål til dig, Per Jørgensen. Din bekendte - er det en enkeltperson, som selv udlejer sit sommerhus (og som måske havde lyst til at dele sine erfaringer med mig) eller er det et bureau?

Det var et bureau på vestkysten i Jylland. Jeg vil ikke kunne henvise til dem (kunde), men jeg kan i hvert fald give dig - synes jeg - interessant input: Han annoncerede bla. på Google i Tyskland og Holland og det er en del mere "spændende" end i DK. Dermed mener jeg, at potentialet i f.eks. Tyskland er langt, langt større end i DK - der er ganske enkelt mange, mange flere søgninger at "bruge" af. Det betyder også, at der er mange målrettede søgninger som f.eks. "ferienhaus Jutland" som i sagens natur er mere målrettet end "ferienhaus". Derfor spilder du ikke AdWords kroner på (for) generelle søgeord, men kan lave en særdeles målrettet kampagne. Kort sagt: Den tysksprogede kampagne var ganske enkelt mere effektiv end den dansksprogede!

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)