Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg skal have lavet logo!

Side 3 ud af 6 (52 indlæg)
Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 02:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak til Hans og Peter. Jeg er nok stærkt tilbøjlig til at give Peter ret (især i de ting han også gav mig ret i  :) Det at lave en visuel identitet til et firma handler væsentlig mere om end bare at give dem en vare (som et kilo havregryn), men en selvforståelse.

Jeg forstår ikke helt du siger, Hans, at du ikke medregner den tid du bruge på at være kreativ odsl. - du er jo selv kreativ (og ret god til det, har jeg kunne se.) Det er for mig at se en dårlig måde at drive sin virksomhed på, hvis man mener, at dét at lave et logo giver een en dårlig timeløn - så er det enten fordi man bruger for lang tid på det eller at man underbyder sig selv (uanset om det så fører til, at man får endnu en chance for at kunne underbyde sig selv engang til, hvis man nu har gjort et godt stykke arbejde og er blevet anbefalet).

Jeg er iøvrigt glad for at vi snakker om dether: prissætning når man er kreativ, og hvor svært det egentlig kan være; så tak :)

Jeg vil lige igen foreslå, at vi kunne lave dether logo sammen - ikke for at tjene penge (Peter vil jo gerne bruge dem på polske damer lissom jeg måske også har mest tendens til ;) - men mest fordi jeg synes det kunne være at lyfte vores amino-bekendtskab en smule ved, at vi prøver at løse en opgave i fællesskab og i fuld offentlighed.

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 02:19
Hans, tak for dit bidrag. Jeg synes bare inden vi giver den gas, at vi på enellerandenmåde lige skulle aftale at her arbejder vi sammen og bruger pengene på noget vi kan være fælles om. Jeg vil også lige høre Nikolaj om, om han vil være med på at samarbejde på denher måde - også selvom hvis det ender med, at du får et logo du vil have og at du skal indbetale vores fælles gebyr til f.eks Klokkefrøes Fredning :)

Lad mig sige det sådan, at jeg VIL ikke være med til at tjene de 500.- uden at få noget mere for det end en kollektiv oplevelse af at vi arbejder sammen.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 02:22
Dato: 12-09-2006 02:13:59 Forfatter: davidchristensen
Jeg forstår ikke helt du siger, Hans, at du ikke medregner den tid du bruge på at være kreativ odsl.

Det var vist heller ikke det, jeg sagde, men pyt.

For mig svarer det lidt til, når min lokale Døgnkiosk sælger en kasse øl til 89,-, selvom den koster 100 i indkøb. Det kan kun hænge sammen, når folk lige lejer en dvd og køber en palle Anton Berg ved samme lejlighed.

mvh Hans

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 02:26
Hans-> Det er slet ikke ringe løsninger du kommer med. Og mine råd er ikke regler - blot ting at tænke over. Det kan hurtigt blive dyrt at spare på et logo, hvis logoet kræver at trykkeren skal fylde pantone 648c i det 8. farveværk hver gang hr. hansens opgave skal i trykken. Og når man skal have lavet 4-5 streamers til sin egen og vennernes bil, som pludselig koster 3-4 gange mere, end hvis det kunne skæres i folie.

Jeg håber ikke at din "offentliggørelse" af det udkast er affødt af at du har følt dig provokeret af mig - det har ikke været meningen. Kun at bidrage til fællesskabet med mine holdninger og hvad jeg nu ved, som kan være relevant.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 02:32
Hej Aminoer,

Det med priserne var bare et godt råd, det er naturligvis op til jer om i udstiller dem, men igen er det op til branchen mht. priserne. I nogle brancher holder man priserne ind til kroppen for ikke at inspirere konkurrenter og for ikke at dumpe markedet. Men det var bare et råd...

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 02:35
Jeg håber så at det er affødt af en provokation fra mig ;)

Jeg kommer med mit udkast imorgen.

Generelt vil jeg bare lige sige til Hans, at det er at devaluere den gode idé, hvis du sætter en fast pris på den. Det er jo temmelig meget i tråd med, at når maleren maler et fantastisk billede, så er det da klart at det skal være dyrer - måske endda fordi han har brugt mere tid på det. Så hvorfor gøre kreative ting som f.eks et logo til metervare? Det er netop af den måde at prissætte på, at mange kreative mennesker i reklamebranchen går ned - og dét vil vi jo ikke støtte, vel? :)

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 02:38
Dato: 12-09-2006 02:18:50 Forfatter: davidchristensen
Jeg synes bare inden vi giver den gas, at vi på enellerandenmåde lige skulle aftale at her arbejder vi sammen og bruger pengene på noget vi kan være fælles om.

Jeg er ikke så god til at vente på avancerede fælles beslutninger. Lad os nu bare klø på i tillid til, at Nikolaj finder et godt formål til de 500 dask.

Ideen i mine forslag baserer sig på den tekst som Nikolaj sendte kombineret med mit indre billede af en DJ i et vildt flimrende festlys.

Baggrunden er bare smækket lidt tilfældigt sammen og kan sagtens forfines meget. F.eks. synes jeg nok det kunne være finere - mere elegant, hvis den var væsentligt højere, og hvis spotlightkeglegen fulgte linien i bogstavet z. Noget hen i retningen af sådan her:

mvh Hans

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 02:41
..jeg glemte lige at tilføje den æstetiske værdi: du kan jo snildt tage noget mere for noget, hvis det synes smukkere og har en størrer værdi, end det der var tænkt til at starte med. Selvfølgelig er der også en "service-parameter" indblandet - men generelt, hvis du har lavet noget der har en estimeret værdi, så er det dét værd. Og så kan man jo altid give lidt rabat på vejne af sin "usikkerhedskonto".

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 02:43
Dato: 12-09-2006 02:35:09 Forfatter: davidchristensen
 Det er netop af den måde at prissætte på, at mange kreative mennesker i reklamebranchen går ned - og dét vil vi jo ikke støtte, vel? :)

Jeg forstår ikke problematikken.

Jeg fastsætter selv mine priser. Hvis et firma må lukke, fordi din pris er for lav, kan det altså aldrig være dig, der har et problem.

mvh Hans

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 02:45
Det er jo ikke et logo du har lavet der, Hans.. Det er et eksempel på hvordan hans logo vil kunne tage sig ud, hvis man har mulighed for at lave det på en farvet baggrund..

Logoet er (i dit tilfælde) oét med høretelefoner på.. og det har jo ikke så meget med mobildiskotek at gøre, efter min mening..

Men det er da flot

Side 3 ud af 6 (52 indlæg)