Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prissættelse på søgeord/annoncegrupper

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 30. Jun 09
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Er der nogen der ved hvordan man bedst muligt fastsætter en pris for bestemte annoncegrupper?

Eks.

Hvis jeg har 2 annoncegrupper, en til  "bil", anden til "taxi".

Der er hård konkurrance på ordet bil, men mindre på taxa.

Jeg vil gerne manuelt fastsætte en REALISTISK maks pris pr. klik for ordet bil, og stadig ligge på side et.

Hvordan finder jeg ud af, hva der er en REALISTISK maks pris pr. klik, og alle dem der ligger på side et, ca. betaler for at ligge på side et? Om det er 1 kr, 10 kr, 20 kr, 50 kr, 100 kr pr. klik?

Forleden prøvede jeg at sætte den på auto, og inden jeg (heldigvis) fik nogen klik, var den skruet op til maks 138 kr pr klik!! og min budget for den kampagne er 200 kr dagligt.

Omvendt med taxi, jeg vil ikke ligge og betale meget mere end ham der ligger på anden eller tredje pladsen.

Nogen der har lidt styr over det??

Fra København
Tilmeldt 30. Jun 09
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 09:13

....det skal måske lige nævnes, at da maks prisen lå på 138, så lå jeg også bare nr. 1 på alle søgeord!! Cool

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 222
Fra  Trovatten Netspiren - Din helsekostbutik på nettet Skrevet kl. 09:26

Sæt prisen til 5-10 kr og se hvor mange besøgende det giver.
Hvis det ikke giver nogen, så må du skrue lidt op.

Ellers kan du lave en kampagne til Indholdsnetværket. Det er ofte meget billigere CPC.

Kig forbi min nye blog om Internet Marketing!

Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 10:52

Hej

Som tidligere nævnt, vil jeg også mener, at du skal starte ud med 5-10,- kr. pr. klik.

Du skal dog huske på at det ikke altid er suverænt det bedste at ligge nummer 1 på side 1. Jeg har selv haft succes med kampagner som lå 3-4 på side 1, men prøv dig frem. Du skal også passe på at du ikke gå ind i en decideret pris-pr.-klik-krig, det bliver hurtigt en dyr affære og lønner sig ikke i det lange løb.

Fra Roskilde
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 10:12

Den bedste metode til at få klikprisen ned er at lave en super snæver og målrettet kampagne/annonce. Hvis der der en stor sammenhæng mellem søgeord, annoncetekst og landingpage, så stiger din CTR og quality score og dermed falder din klikpris - alt andet lige.

Så hvis du ikke allerede har gjort det, så prøv!

Jan P. Olsen - Min virksomhed Agilitor beskæftiger sig med online marketing, Google AdWords og søgemaskineoptimering (SEO).

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)