Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nøglebundt! Argh! Elektronisk nøgle?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Kender i det med at man har et nøglebundt med 1000 forskellige nøgler i?

Det er skide irriterende!

Derfor tænkte jeg på måske at udvikle en SMS nøgle!

Så kan man købe (af mig når jeg har udviklet det) en lås, hvor man bare sender en sms til den pågældende lås, og så låser den op?

Fx;

man får låsen, og låsen har følgende nummer; 47 533 588 456, dette taster man så ind i sin telefonbog, og holder det for sig selv, under navn skriver man fx "hjem".

Når man så kommer hjem, sender man en hurtig sms til "hjem", låsen registrerer dit eget unikke nummer, og den låses op.

Hvis døren ikke åbnes indenfor 30 sekunder låses den igen.

Men ja, hva så hvis mobilen bliver stjålet? Det er rigtigt nok, så gør man som man altid gør, låser den!

Det samme kunne evt viderebygges i en bil.

Jeg har bare nøgler hjemtil, til mine forældre, til føtex, dvs. til 1000 steder, og dette er jeg godt nok træt af.

Specielt hvis man smækker sig ude!

Hva sys i?

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Konge ide.

Men jeg så systemet sidste år da vi skulle skifte system.

Forsikringsselskaberne vil desværre ikke godkende disse låse typer med mindre der er en mekanisk lås og så forsvinder fordelen jo li'som :-)

De bedste kaffe Hilsner
Søren

 

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder som en dårlig idé med sms. Hvis folk låner din tlf., finder de måske nummeret, eller folk ville kunne finde det på dgs.dk, eller hvad ved jeg?

Hvad gør du så hvis din mobil er løbet tør for strøm, eller har glemt den?

 

Tror det ville være for risikabelt, så det er nok de færreste som ville købe den ;-(

 

/ Morten

Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere

Fra København S
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er faktisk rimelig smart.. Men synes at man skal have en slags pinkode når man sender sådan en sms, så hvis man mister sin mobil så er der ingen der kan misbruge det!

Men det hele skal være hurtigt og smart, for ellers tror jeg ikke folk gider bruge det.. Men "go for it", mobilen vil mere og mere blive det reskab som vi bruge til alt, såsom dankort.. Der vil fx om 3-5 år komme mobiler som har en chip i sig og på den måde kan vi betale med vores mobil..

Altid en ny ide!

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nok ret dyrt vil jeg tro, men man ved aldrig.

Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Glimrende idé, der skal bare strøm til døren i huset så for at kunne få det til at fungere.. :-) - Du skal have fat i en flok kloge hoveder der kan hjælpe dig med udviklingen, og flere og flere er begyndt at hacke telefoner så der er også et problem, plus i industrien har folk et "tastetur" på deres dør hvor på du trykker din kode ind for at komme ind..

Jeg synes nu det er mere smart at få et nøglekort med magnet i der låser døren op etc.

Jeg har en Porsche Cayenne og den har en ganske smart nøgle - en du bare skal ha på dig når du er 10 meter væk fra bilen låser den op eller låser dørene..

Når du sætter dig ind i bilen på førersædet skal du ikke engang sætte nøglen i du har den i lommen og det er nok til at det fungere.. Der sidder dog en en "nøgle" permanent i bilen hvor på du drejer den - før den starter.  Der er dog også mulighed for at starte den ved at sætte nøglen i tændingen på gammeldags facon.

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

hmm altså hvis folk lurer nummeret er det ligemeget, beskeden indeholder jo kun dit nummer, dvs beskeden skal sendes fra DIT mobilnummer, dvs andre kan ikke sende den samme besked

Ellers så gør man det smartere!

Man sender en besked, med 4 cifre i, og dette er koden!

Og hvis man er løbet tør?

Der er indbygget lader i låsen ;)

Så man tager bare mobilen frem, stikker den i laderen, og lader op så man kan tænde, sende og komme ind :)?

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil aldrig tage mange penge for det!

Der findes to slags iværksættere i den her verden!

Dem der bare vil tjene penge på deres ide!

Og dem der vil kigge på deres ide og sige "det der er noget jeg har lavet"

Den sidste er JEG, og det er en drivkraft i sig selv!

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Equinoxe:

hmm altså hvis folk lurer nummeret er det ligemeget, beskeden indeholder jo kun dit nummer, dvs beskeden skal sendes fra DIT mobilnummer, dvs andre kan ikke sende den samme besked

Ellers så gør man det smartere!

Man sender en besked, med 4 cifre i, og dette er koden!

Og hvis man er løbet tør?

Der er indbygget lader i låsen ;)

Så man tager bare mobilen frem, stikker den i laderen, og lader op så man kan tænde, sende og komme ind :)?

og hvis man ikke har mobilen paa sig??

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)