Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Visitkort - hvad betyder de for jer?

Side 4 ud af 5 (50 indlæg)
Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Skrev i et tidligere indlæg, at jeg aldrig ville vænne mig til at dele vistikort ud. Synes der er lidt "brian" over at dele visitkort ud, når man har et enkeltmandsfirma etc. Det er måske mig der er underlig, højst sandsynligt, men sådan har jeg det nu engang

Kommer man fra en større og mere kendt virksomhed synes jeg det er ok, men ikke som iværksætter, hvor man ikke engang ved om man eksisterer om et halvt år. I behøver ikke at være enige, har også fået mange pisk for det. Folk siger at jeg er for ydmyg og mærkelig, men sådan er jeg nu bare engang!
Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 08:17
Jeg deler visitkort ud til højre og venstre! Alt for mange steder ser jeg mit telefonnummer skrevet på en lille lap papir eller en udklippet annonce. Den siger måske nok udklipperen noget, men får jeg i stedet mit visitkort på opslagstavlen, så er der måske andre, der også lægger mærke til det: "Hej, hvad er det for kort? Hvem er ...?"

Min skærm har sådan en rille øverst til at sætte visitkort i, og der står da en pæn række efterhånden. Heldigvis har jeg to skærme, så jeg har plads nok til stadig at kunne se lidt af teksten selvom de står tæt. Og det er jo så endda kun dem jeg bruger ofte! Derudover er der jo en masse der ryger ud efter kort tid, men sådan er det jo med al form for reklame. Man skyder lidt spredehagl for at ramme bare lidt rigtigt.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 16:36
Kommer selv fra et af danmarks største firmaer, men jeg deler stadig ikke visitkort ud. Ikke fordi det er Brian eller på anden måde jantelov, men fordi jeg befinder det amatør agtigt og outdated.

Som sagt før kan man ikke imponere så folk husker en, så finder de heller ikke ens visitkort frem, det er sten sikkert.

Har så selvfølgelig den fordel at alle kender firmaet jeg kommer fra, ihvertfal i Danmark, det så lidt andet når man kommer ud i det store udland, men når det er tilfælde så er sagen den samme, men der er vi så normalt inde i en fase at der er kunden sikret, ihvertfal for mit vedkommende ;-)

Men var det mit eget ukendte firma, havde sagen været den samme

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 16:41
Dato: 28-11-2006 16:35:55 Forfatter: mk Kommer selv fra et af danmarks største firmaer, men jeg deler stadig ikke visitkort ud. Ikke fordi det er Brian eller på anden måde jantelov, men fordi jeg befinder det amatør agtigt og outdated.

Som sagt før kan man ikke imponere så folk husker en, så finder de heller ikke ens visitkort frem, det er sten sikkert.

Har så selvfølgelig den fordel at alle kender firmaet jeg kommer fra, ihvertfal i Danmark, det så lidt andet når man kommer ud i det store udland, men når det er tilfælde så er sagen den samme, men der er vi så normalt inde i en fase at der er kunden sikret, ihvertfal for mit vedkommende ;-)

Men var det mit eget ukendte firma, havde sagen været den samme

Så du handler kun med kunder, der efter første møde/samtale kan huske dit direktenummer, mobilnummer og e-mailadresse i hovedet (eller bare én af delene)?

Vil tildels give dig ret. Jeg ser bare visitkort som et supplement til "den gode præsentation" og ikke en erstatning. Der er ikke meget ved et visitkort, hvis folk ikke kan huske, hvem de fik det fra - og hvorfor.
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Skrevet kl. 17:50
Jeg ville da blive forbavset hvis de kunne huske min mail eller telefon, for det er normalt ikke noget vi diskutere.

Men de husker mit produkt og det er det som tæller, hvordan de vil finde frem til mig er deres problem, men vil de købe mit produkt, så finder de mig også :-)

Tilmeldt 14. Apr 06
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 19:15
Jeg ser det nu som dit problem, hvis dine kunder ikke kan finde frem til dig. Der er vi måske forskellige, men det er aldrig kunden, der taber på ikke at kunne finde sælger. Når det er sagt, så kan dine kunder formentlig finde dig de fleste gange, men der er ingen grund til at gøre det mere besværligt for dem.

I mine øjne er visitkortet en del af et helhedsindtryk, og det er vigtigt på lige fod med passende påklædning. Vi er ikke uenige om, at produktet og præsentationen heraf er det afgørende, men det kan det for mit vedkommende også sagtens være, selvom man ikke er komplet ligeglad med de øvrige indtryk og virkemidler.

Et godt visitkort erstatter ikke et godt produkt, men det supplerer en god præsentation. Hvis visitkortet er dårligt og ikke afspejler virksomhedens værdier, så er det dog bedre at udelade det (derfor; lad være med at købe billige kort i standarddesign eller med reklamer på bagsiden).

Fra Helsinge
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 19:26
Dato: 28-11-2006 17:49:31 Forfatter: mk
Men de husker mit produkt og det er det som tæller, hvordan de vil finde frem til mig er deres problem, men vil de købe mit produkt, så finder de mig også :-)

Er det SKAT eller Danske Spil du arbejder for? Jeg kan ikke lige komme i tanke om andre virksomheder hvor man kan tillade sig den indstilling.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Skrevet kl. 20:16
miker som jeg nævnte så ville min indstilling være den samme om det så var et firma i mindre målestok.

Men der jo så mange andre afgørende parameter for at det kan lykkes min vej.

Det jo ikke nok bare at sige jeg hader visitkort, bruger dem ikke. De skulle jo gerne kunne finde dig igen, men det jo en hel anden diskution :-)

Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 00:24
Har man sendt en mail med tilhørende signatur, med tf osv, er der næsten ikke behov for at dele visitkort ud.
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 00:36
Som selvstændig handler det vel også om, at sælge sig selv når som helst hvor som helst , så når du står og snakker med en i S-toget er det da rart,  at kunne levere et kort. Faktisk ville jeg mene, at det er pinligt ikke at have en i den situation.

Måske afhænger det af hvor man er i fasen. Hvis der er for mange kunder i butikken, har man jo "ret" til at sortere

Side 4 ud af 5 (50 indlæg)