Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af egen blog

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Oct 08
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer.

Jeg har i den seneste tid bloggen lidt på blog.bold.dk, som jeg egentlig synes er meget sjovt og spændende. I den forbindelse er jeg derfor kommet til at tænke på, om det kunne være en god ide at starte sin egen blog op?

Hovedårsagen til at jeg synes det kunne være spændende med egen blog er, at man får muligheden for selv at sætte det hele op. Jeg overvejer derfor kraftigt i øjeblikket at købe et domæne. Derudover er der jo også den fordel, at eget domæne ville kunne kaste et ganske lille beløb af sig.

Men hvad er jeres erfaringer med blogs? Er der mulighed for en lille fortjeneste? Og hvor mange besøgende skal man gerne mindst have på sin blog? I den forbindelse kan jeg sige, at jeg på min bold.blog.dk blog har ca 2.500 besøgende pr. indlæg. Så hvad ville jeg kunne få ud af det ved egen blog?

Håber der er nogen der sidder med nogle erfaringer, som kan hjælpe...

Venlig hilsen
Beigarth

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 18:01

Beigarth:

Hej alle aminoer.

Jeg har i den seneste tid bloggen lidt på blog.bold.dk, som jeg egentlig synes er meget sjovt og spændende. I den forbindelse er jeg derfor kommet til at tænke på, om det kunne være en god ide at starte sin egen blog op?

Jeg syntes helt sikkert du skal starte din egen blog, og jeg vil anbefale dig at bruge blog platformen Wordpress.

Beigarth:
Men hvad er jeres erfaringer med blogs?

Jeg har selv drevet et par blogs de sidste par år. Det er jo en super sjov beskæftigelse.

Beigarth:
Er der mulighed for en lille fortjeneste?

Ja, det er der. Men det kommer an på hvilke reklamer du har, hvilke besøgende og hvor mange.

Beigarth:
Og hvor mange besøgende skal man gerne mindst have på sin blog?

Der er ikke noget minimum. Jeg kender et par stykker der kun blogger for familiens skyld. Men jeg vil mene at du med 100 daglige besøgende sagtens kan holde udgiften til domæne og webhotel hjemme.

Beigarth:
I den forbindelse kan jeg sige, at jeg på min bold.blog.dk blog har ca 2.500 besøgende pr. indlæg. Så hvad ville jeg kunne få ud af det ved egen blog?

Det er svært at sige. For jeg går ud fra at mange af dem der læser din blog er folk der i forvejen er på bold.dk. Du skal jo finde en måde at tiltrække læsere til din nye blog på.

Tilmeldt 12. Oct 08
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 19:25

Tak for svaret.

Selvfølgelig skyldtes mange af histne på min blog brugerne på bold.dk, men et eller andet sted viser det forhåbentlig også, at der er en basis at bygge videre på. Men selvfølgelig en udfordring at få brugerne flyttet med...

Men hvis vi siger at det var muligt, hvad ville man så kunne forvente, man ville kunne tjene på, at et indlæg har ca 2.500 besøgende (nok højt sat). Men hvor ligger vi ca henne - ved godt det svinger meget, men ca?

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 19:39

Det er ligesom at spørge om hvor mange penge man kan tjene på en webshop. Det afhænger af så utroligt mange ting. Men jeg vil gætte på mellem 1.000 og 3.000,- kr. om året.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)