Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Behøver jeg gemme gamle redirects?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

På http://www.bryllup.dk har vi lavet to omgange større siteændringer de sidste par år og hver gang har vi skrevet en del 301 redirects for ikke at miste gamle links.

Jeg så lige nu, at jeg har næsten 2.000 redirects in my .htaccess fil og begyndte at tænke, om det virkelig er nødvendigt i flere år at gemme så mange redirects.

Tager det ikke en masse unødige ressourcer og giver længere loadtid pr. side fordi sitet skal checke 2.000 redirects igennem for hver sidevisning?

Kan man ikke rydde op i det, når Google osv. efterhånden får indexeret de nye links?

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorvidt du skal beholde dine redirects kommer jo an på om der fortsat linkes til de sider du redirecter.
Hvis der fortsat er links der peger på siderne, vil du miste den linkværdi der ligger heri...

.htaccess læses førend nogen får siden at se, og kører altså direkte på serveren, og det tager ikke så vildt mange ressourcer at gennemse de links, så kontra risikoen for at miste placeringer ville jeg bare lade dem være.

Det er en situation hvor jeg vil råde dig til at vurdere hvad de redirects betyder for din side, og skulle du vælge at slette dem, vil jeg råde dig til at lave en backup kopi af dem, så kan du genetablere dem skulle du rende ind i problemer senere...

Såvidt jeg husker tjekker den ikke 2000 links igennem hver gang, den tjekker blot om den enkelte forespørgsel er redirectet. Den metode benytter en del mindre ressourcer end et fuldt tjek hver gang ville gøre.

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)