Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Umulig kunde

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Har simpelthen sådan en træls sag for tiden.

En kunde får leveret noget galvaniseret inventar og betaler for det.

Så viser det sig, at elektrikeren har lavet en potentialudligning af alle stålemner i rummet - inkl. et sort armeringsnet.

Når så inventaret bliver udsat for fugt opstår der galvanisk tæring fordi sort stål og galvaniseret stål ikke har samme værdi i spændingsrækkefølgen.

Kunden vil ikke fatte det. Tror jeg taler om hekseri og andet..

Har endda tilbudt, at omgalvanisere emnerne UB og elektrikeren vil udbedre udligningen, da det ikke er et krav, at armeringsnettet skal indgå i den.

Kunden er helt i det røde felt og vil tage billeder og vise i alle fagblade, istedet for at tage imod en hjælpende hånd.

Hvordan takler man det? Jeg ved jeg har ret og vi er ikke skyld i problemet. Hvis det i stedet for at blive afhjulpet ender med mudderkastning i et blad vil vi automatisk blive udstillet som de slemme - de store mod den lille private mand.

Orker næsten ikke at bruge en advokat med trusler om erstatning for injurier....men kan være det er den eneste løsning.

Hvorfor vælger han den besværlige løsning...og hvor kan en enkelt mand dog ødelægge ens gode humør.

Skulle bare lige læsse af.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 17:18

Roscoe:

En kunde får leveret noget galvaniseret inventar og betaler for det.

Så viser det sig, at elektrikeren har lavet en potentialudligning af alle stålemner i rummet - inkl. et sort armeringsnet.

Når så inventaret bliver udsat for fugt opstår der galvanisk tæring fordi sort stål og galvaniseret stål ikke har samme værdi i spændingsrækkefølgen.

Kunden vil ikke fatte det. Tror jeg taler om hekseri og andet..

Prøv evt. at forklare det på almindelig dansk til kunden, for jeg forstår heller ikke et ord af hvad du skriver Wink

Pøj pøj med det.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 17:24

det er du ikke ene om Indifferent

Mvh

jesper

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 17:48

Jeg har desværre ikke en god løsning på dit problem da jeg allerede synes du har givet ham en udstrakt arm som han så ikke vælger at tage imod.

Mht. forklaringen så synes jeg nu ikke at den fejler noget Big Smile

Men umiddelbart mener jeg elektrikeren har begået en brøler ved at anvende de forkerte klemmer til udligningsforbindelsen...

Fra Værløse
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 305
Fra  Sushibutik.dk Skrevet kl. 17:54

Hej

Find dokumentation frem til kunden, som dokumenterer problemstillingen.

På den måde kan han se at det ikke er sort snak og at du faktisk har givet ham en god løsning på problemet.

Måske virker det:-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 18:05

Hej Roscoe

Tjahh sådan er kunder tit når der er noget de ikke forstår.  Der er vist ingen grund  frygte noget fagblad for de er jo faglige og langt mere seriøse et f.eks Ekstra Bladet.   Er det kundens eller din elektriker som har lavet udligningen?

Var jeg dig ville jeg forslå din kunde at få nogle uvildige fagfolk på banen som kan vurdere hvad skaderne skyldes. 

Force technology eller evt. teknologisk institut vil væreoplagte muligheder.

http://www.force.dk/da

http://www.teknologisk.dk/

Mvh

Ravn

Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 18:19

Kunden har desværre altid ret - også når han ikke har det...

Hvis du vælger at gå imod kunden, vil han hænge dig ud i div. blade, forum osv... Ergo har du tabt og kunden endte med at få ret...

Hvis du vælger at gå med kunden og føje ham i fuld udstrækning har kunden også ret...

Hvis du ser det med de psykologiske briller, så har du allerede givet kunden delvist ret, idet du har forsøgt at indgå et kompromis med ham, ved at tilbyde om-galvanisering u.b. - husk det gamle ordsprog - hvis du giver en lillefinger, tager han hele armen...

Mht. sag om injurier har jeg selv tænk de tanker i lignende sager.

Hvis en kunde f.eks. taber en forbrugersag ved en domstol ellerblot ender med at indse, at butikken alligevel har ret - men så alligevel sviner butikken til på div. internetforums - ER DET SÅ INJURIER OG KAN DER FØRES EN RETSAG PÅ DETTE....

De potentielle kunder, der læser det pågældende forum, ved jo ikke at kunden faktisk har tabt sagen ved en domstol...

Jeg har flere sager, som jeg kunne tænke mig at have fulgt til dørs med en sag for injurier og vil da godt se, hvor denne debat fører hen...

Selvstændig med Aps - Internet-købmand og krejler af 1. grad... Yes

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 18:37

Jeg er enig med kim :)

Nogle gange kan løsningen være simpelthen at tage ud til kunden med den omtalte dokumentation, og så simpelthen forklare ham det så simpelt som overhovedet muligt over en kop kaffe :)

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Fra Denmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 19:00

Det lyder som om du ikke har elektrikeren med i din dialog med kunden ??  elektrikeren burde fortælle kunden sagens sammenhæng da han som el fagmand muligvis vil kunne overbevise kunden om det faktiske, og da du jo har tilbudt og galvanisere det ub for kunden ,så må det problem da være løst !!??      eller er det fordi kunden ikke er tilfreds med dit produkt ??

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 19:34

Det er kundens egen elektriker, der har udlignet byggeriet.

Elektrikeren er en rigtig fornuftig mand og jeg havde ved den første besigtigelse dokumentation med i form af byggeblade med anvisninger om udligningen samt faldgrubberne, hvis der er fastmonterede galvaniserede emner med til dem begge.

Trikkeren kunne med det samme forstå, at det var noget skidt. Vi blev alle tre enige om, at trikkeren ordner udligningen og jeg tilbød at omgalvanisere UB.

Det koster det ca. 16 kr. kiloet, at få omgalvanisret for alm. små forretninger og jeg kan få det for 8 kr. kiloet. Derfor valgte jeg, at tilbyde at vi kunne gøre det UB og trikkeren skulle så lave det han nu en gang skulle.

Alt sammen for at få kunden kunne få en positiv oplevelse, selvom det ikke var vores skyld. Følte mig i rigtig godt humør fordi jeg var glad for at give kunden en smag af ekstraordinær god kundeservice...men utak er verdens løn.

Jeg nægter at yde mere. Så må det gå den slagne gang, hvor kun advokaterne får noget ud af det.

Force Technology har jeg haft fat i...men tilbudet var på 22.500 kr. plus moms for en 3 timers gennemgang. Det er lidt i overkanten, når jeg kan omgalvanisere for under 10.000 kr.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)