Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogle bliver snydt

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Fireball:

De betaler for domæne + webhotel og det er fint nok, så hører de ikke noget før næste år, hvor de modtager en regning på et nyt år, og det er her problemet opstår, for de får som regel en regning på små 5000kr

Det er jo deres måde at drive forretning på. Du får en skabelon-hjemmeside der er lavet på 2 timer. Man slipper med at betale så meget i starten, men til gengæld løber det op, som årene går. Har også haft en del kunder der har hoppet på den taktik, inden de kom til mig, men hvordan skulle de vide bedre :o) De står måske mellem valget at skulle give 20.000 for en hjemmeside designet af en webdesigner, eller 349.-/mdr for en lavet ud fra en skabelon. Dem der ikke har så mange penge, snupper jo helt klart den sidste løsning, uden de rent faktisk ved, at de kommer til at betalle det samme, for et produkt af meget ringe kvalitet.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:58

Du har ret i det er deres måde at lave forretning på, men er det den rigtige måde at drive forretning på.

Du ved jo godt for at lave en enkelt side med nogle få undersider ikke skal koste 20000kr. nej fejlen ligger hos nogle af dem der tror det er kunstværker de sælger, kunne du så lave en grim side som rangere højt og er synlig så var det en anden sag

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 11:59

ja desværre

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 12:01

så en enkel side med nogle få undersider hvad de laver sælger kan levere og kontakt info

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 12:24

Fireball:

Du har ret i det er deres måde at lave forretning på, men er det den rigtige måde at drive forretning på.

Det kommer vel an på hvad man vil have ud af det. For nogle gælder det blot om at kunne udskrive en faktura, og så videre til næste kunde, og andre tænker over at man gerne skal kunne se dem i øjnene igen, og have en god reference til senere brug.

Fireball:

Du ved jo godt for at lave en enkelt side med nogle få undersider ikke skal koste 20000kr.

Det kommer jo an på hvad der skal være på siden, og hvor godt designet skal være. Man får jo lidt hvad man betaler for. Har man 10.000 at lave en side for, deler man det med sin timepris, og det giver måske 20 timer.

Ud af de 20 timer skal man først lave et forarbejde hvor man samler information, og finder ud af hvad det er for et firma, og hvad de har brug for. Dernæst skal der så udvikles et design der passer til kundens behov, og som kunden skal godkende. Endelig skal siden kodes, så den passer i diverse browsere, og fungere efter hensigten. Der skal ligges indhold på siden, og muligvis skal et webhotel konfigureres.

Alt dette har man 20 timer til, hvis kunden kun vil give 10.000 og man har en timepris på 500.-. Dette begrænser jo en hel del, hvor meget man kan gøre ud af det, i forhold til hvis man havde det dobbelte timeantal eller mere.

Selvfølgelig, hvis man bare hiver en tilfældig skabelon ind, klasker et firmalogo på, og indsætter noget tekst, er 20 timer mere end rigeligt :o)

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 12:38

vi er enige om at vi skal have betaling for vores arbejde men det er vel også vores ansvar at kunden ikke bliver malket. jeg mener at tingene skal være i ballance mellem kunden og os så vi kan se hinanden i øjnene

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 12:53

Præcis! Jeg har også svært ved at forholde mig til dem der afleverer en hjemmeside, lukker øjnene, og går videre til næste kunde.

Det kan godt være svært at overbevise om, men jeg ser mig stadig som kundens mand, selvom jeg sælger vedkommende en hjemmeside. Jo bedre jeg gør mit arbejde, og jo gladere kunden bliver for sin hjemmeside, jo bedre reference har jeg fået, og så arbejder kunden jo lige pludselig for mig, som min ambasadør.

Men der er jo masser af morale, etik og samvittighed over det, og spørgsmålet om det bare er ren business. For nogle er det, for andre ikke.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 14:15

Kent Medom:
morale, etik og samvittighed

Der rammer du nøgleord for mig, jeg arbejder jo hjemmefra og man får jo altid sine første kunder lokalt, og i et lille lokal samfund så giver det jo sig selv, Jeg har set sider som folk viser under referencer hvor der er lidt flash i og ikke meget andet som man så skriver en pris på der hedder 70000kr

Det kan jo lyde som misundelse fra min side af men tværtimod jeg synes disse firmaer ødelægger vores ry.

Jeg samarbejder med et svenskejet firma og de har en helt anden tilgangs vikel til deres kunder.

Personligt synes at at alle har ret til en lille online shop der er til at betale, også selv om det er på hobby basis, men i pris juglen der er derude
må de føle det er svært at vælge...

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 14:27

Fireball nu er der jo også stor forskel på om man sætter en hurtig Joomla løsning med et standard (måske tilpasset) design, eller man bruger tid på målgruppenalyse, design og implementering. Om der så skal lægge et CMS system bagved er for så vidt lige gyldigt, tiden bruges på forarbejde og implementation til diverse browsere.

Er man ude i det er kr. 7.000,00 absolut ikke dyrt for en hjemmeside, om det så "bare" er et online visitkort.

Det er muligt det ikke er sådan du arbejder, det var bare det indtryk jeg fik af dine referencer.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 14:49

nej men nu stod der også 70 000 kr

jeg er jo sådan lidt midt imellem det hele fordi jeg er opstartet på ny igen og har derfor kigget mig omkring og synes det er et stort virvar

i bund og grund tror jeg godt du ved hvad jeg mener

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)