Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring af webdesign

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Som værende tilbage i webdesign branchen med nogle års pause på bagen, så tænker jeg hvordan markedsfører man sig så indenfor webdesign. Der er jo nok om budet og priserne variere jo fra det latterlige til skyhøje.  Min målgruppe er betalende kunder, kort sagt alle der har behov for en webside.

Så er der nogle med gode ideer skal i være velkommne Stick out tongue

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:41

Lav det gratis og lev af konsulenttimer fra kunder bagefter.. Tror det er vejen frem, hvis man vil skille sig ud.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 08:55

Den må du gerne uddybe lidt

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 08:56

Skab dig et personligt brand. Skriv herinde, hjælp folk og lad dem lære dig at kende.

Husk på, at det er jo ikke kun dem, du hjælper der ser dit navn og dine ydelser, men også alle andre der måske kigger forbi tråden - hvis de senere skal bruge noget, så er der en chance for, at dit navn måske dukker op i hovederne som en dygtig og behjælpelig person.

Edit: Kom lige i tanke om dette podcast på Thorborg.tv omkring personligt brand.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 09:02

Simon Tørring:
Lav det gratis og lev af konsulenttimer fra kunder bagefter.. Tror det er vejen frem, hvis man vil skille sig ud.

Ja det er trist, men du har nok fat i det rigtige, problemet her er at alle som lige har hentet et wordpress og rettet det til eller en som ved hvordan man lige sætter en hjemmeside op til hjemme behov går og kalder sig webdesigner/grafikere, disse personer har typisk fast arbejde ved siden af deres lille forretning derfor kan de tilbyde deres ting gratis eller næsten gratis.

Skal du arbejde gratis vil jeg råde dig til at finde nogle gode virksomheder ny/igangværende dem laver du så noget "gratis for" efterfølgende bruger du dem som referencer, på den hjemmeside du laver til dig selv. Lav en god søgeoptimering af din side når du er nået så langt du har referencer.

Derved får du muligheden for at vise hvad du kan.

Håber du kan bruge dette til noget..

/allan

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 09:12

Det er vel ikke nogen dans på roser at skulle erkende at man er nødt til at arbejde gratis, der er da så rigeligt muligheder for at lave andre ting så.

Jeg synes det lyder som om man giver op så og siger det kan være lige meget så. Man har vel også et ansvar over for andre i branchen om ikke at tilbyde tingene for billigt.

Mit oprindelige indlæg gik på hvordan man som ny i branchen belv set blandt de millioner af andre.

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 09:22

hej

Lav nogen gennemskuelige priser, - og ikke mindst få sat en pris på det færdige arbejde.

Som nylig køber på markedet, måtte jeg efter at have sonderet det danske marked give op, - jeg kan ikke bruge udtalelser om at det kan koste alt fra intet til en million til noget som helst.

Der må være et erfaringsgrundlag at bygge på og nogle værktøjer i skuffen der kan fortælle lidt om det forventede tidsforbrug, og en politik i virksomheden omkring prisfastsætningen på små kontra store opgaver.

Nu har jeg i forbindelse med udviklingen af min egen side, puslet lidt med Adobe-suiterne gennem det sidste ½ år for lige at få en idé om hvad der kan lade sig gøre  og jeg kan se hvordan jeg dag for dag  "finder ud af" de forskellige værktøjer, og med et par museklik så er psd omsat til HTML - og på den baggrund er jeg sgu blevet skuffet over de oplæg og overslag jeg modtog i starten.

Jeg ved ikke om man fedstspiller for at se hvor meget kan kan hive ud af kunden, eller om man ikke har evnerne til at vurdere hvor lang tid man vil være om en given opgave, - men et godt råd vil være at få styr på den del.

Så vil du skille dig ud, - så vær skarp og præcis.

Jeg overvejer selv på baggrund af min erfaringer som køber, at starte noget lign. et webbureau op selv og det bliver NEMT at få kunder i biksen,  - nok mest fordi jeg som udefra kommende ser hvor dårlige mange "web´ ere" er til at sælge varen til slutbrugeren. Måske tager jeg fejl, men det virker som om i kommunikerer til hinanden i branchen, frem for jeres potentielle kunder.

Held og lykke med dit projekt.

/Michael

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 09:37

Jeg takker for dit svar.

Du har sq ret mht. at vi skriver nok for meget ligegyldigt i forhold til at de mennesker vi henvender os til kan være ligegalde med hvad vi kan lave siden i, om det er flash eller cms er vel dem ligegyldige, jeg har selv gjort det Crying

Der er desværrer formange der presser appelsinen for meget. Jeg har haft kunder der har fået lavet ting hos andre og det er fint nok, men når så første år er gået, så sender man den en regning på et nyt år på ca 5000kr for at have deres side liggende på deres server.

men jeg takker for dit input jeg tager det til eftertanke

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 09:44

Jeg vælger slet ikke efter pris..

Skal jeg have lavet en webside kigger jeg efter folks historier og ref.

Jeg skal føle at teksten på grafikerens hjemmeside tiltaler mig og siger det her er sku den rigtige mand

Ingen ref eller historie, ingen kunde her !

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:11

Friis skriver en typisk kundes adfærd, som søger en der kan afdække hans behov først igennem kommunikation på evt en hjemmeside. Dette er en helt normal adfærd, som man skal have fokus på i sin kommunikation uanset hvor du bevæger dig hen på nettet og især i forums, feks. Amino.

Men det at skaffe kunder har altid taget lang tid. Måske endnu sværer i dag, pga mætheden af markedet med et overflod af tilbud har bevirket at forbruger/kunder er blevet endnu mere skeptiske over for tilbud, selvom de skulle være gratis.

Så jeg anbefaler, at du glemmer alt om at sælge produkt men istedet fokusere på at sælge dig selv. Det er nemlig igennem professionelle venskaber der skaber kunderne.

Læs evt. mine blogindlæg.

Venlig hilsen

Glenn Kibsgaard

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)