Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp - min side kommer ikke op på googles søgemaskine

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 30. Aug 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

hej alle.

Jeg er ny herinde, og håber jeg kan få nogle gode råd :-)

Mig og kæresten har lavet en stripside. www.passion-stripservice.dk ( og .com )

Mit spørgsmål er så hvordan man kommer op på googles søgemaskine.. ? Når man søger stripper er siden der ikke, men søger man mandestripper er jeg øverst..

Hvad skal/kan jeg gøre?

Kan man beatle sig til at lægge øverst, og i så fald hvordan? Lige pt, er der et bestemt stripfirma som altid er øverst..

Håber meget på at i kan hjæslpe mig med lidt gode råd..

Hilsen Christina.

Fra Århus C
Tilmeldt 16. Jul 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 15:16

Det er en hel videnskab, hvordan man kommer øverst på Google. Prøv evt. at søge på SEO - Search engine optimization. Men husk - brug kun metoder Google godkender - for hvis du bruger de forkerte og Google opdager det - så ryger din side helt ud af Google.

Web Ceo laver et program, som kan fåes i en gratis version. Med den følger et online "kursus", som giver dig viden om, hvad du skal være opmærksom på.

Forlaget Libris har udgivet en bog om SEO i år - se mere her.

Wikipedia om emnet: http://en.wikipedia.org/wiki/Search_engine_optimization 

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Jul 08
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 15:18

Hej Christina,

Du skal starte med at sørge for at jeres indhold KUN kan tilgås fra enten .dk domænet eller .com domænet! Dette er en meget stor "dræber" for jer mht. placering.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 15:25

Hej

Hvis du vil ligge godt på ordet "stripper" så skal du lave en landingpage til den. Med andre ord skal du målrette en siden til det ord, og fjerne alt overflødigt der ikke har det fjerneste med det at gøre...

Og så lige en anden ting: f.eks. på http://www.passion-stripservice.com/parstrip_stripper.html er der tekst der ikke er synligt... så dum er google altsår ikke!

Det var bare 2 ud af mange ting som kunne forbedres - mit råd er at du enten sætter dig ned og læser en masse blogs og artikler, hvilket godt kan tage lang tid... Ellers skal du ud og købe dig til ydelserne

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 15:26

Ting tager tid, rom blev ikke bygget på en dag. 

Du skal sørge for at google ved du eksisterer, dette kan du gøre ved at indsende et sitemap til google f.eks. 

Dernæst bør du læse noget om SEO (google det)

http://www.google.com/webmasters/

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 15:30

Google ved godt at siden eksistere... og sitemap er ikke altid en god løsning!

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 15:32

Flyfreak:

Google ved godt at siden eksistere... og sitemap er ikke altid en god løsning!

Kan du uddybe hvorfor et sitemap ikke er godt?

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 15:36
Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 15:49

Som jeg læser det, anbefaler han bare ikke at bruge googles egen version som er lavet i phyton. Men der imod så er der ikke noget problem i at lave sit eget .xml sitemap. 

Men hvis siderne er indekseret er det selvfølgelig ikke nødvendigt. Da jeg skrev første indlæg gik jeg ud fra at siderne ikke var indekseret, da jeg opfattede dette som et helt nyt site. 

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 16:05

Så får du min begrundelse:

Hvis google ikke finde dine sider - så er det fordi du har et problem. Problemet kan være mange ting, f.eks. at det hele er bygget i flames, flash, eller alt muligt andet - hvis du så bare viser hvor dine sider ligger, uden at google selv kan navigere rundt, hvorfor skulle google så vægte din side højere end en side hvor den selv kan få lov til at "bestemme"

Lidt det samme er det med at tilføje din side til google vs. at få nogle links og google så selv finde din side frem.

Ikke at jeg siger at sitemaps altid er en dårlig ting, men når man kan optimere og rette på så meget andet kan jeg ikke forstå hvorfor man starter med noget der så usikkert...

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)