Jeg har lidt samme problem, og jeg laver også konkurrencer, den sidste var med at blive dyrepasser en hel dag i Ålborg zoo med transport, mad og det hele, og den næste starter på tirsdag den 01-09-2009 og slutter den 01-11-2009 og er en hel weekend for 4 personer i Lalandia, men selv om jeg lægger de der lidt støre gevinster på så er der kun ca. 25 nye tilmeldinger pr. mdr. og jeg har da alligevel ca. 200 til 300 besøg om dagen.
Ganske kort, prøv at sætte tilmeldingsformularen ind på selve konkurrencesiden (http://www.ballonbutikken.dk/43/konkurrence!!.html) og tilsæt et billede - så kan du godt forvente mere end en fordobling af den direkte konvertering for selve konkurrencesiden. Overvej også at gøre opmærksom på konkurrencen via forsiden eller i din højre-menu.
Det er ik lovligt... Kunden skal manuelt tilvælge at modtage nyhedsbrevet...
Det er nok at det er muligt manuelt at framelde sig - der er dog en praktisk forskel på den accept man får, når checkboxen er markeret på forhånd, og den accept man får, når brugeren manuelt markerer checkboxen.
Er checkboxen markeret på forhånd, har man lov til at sende nyhedsbreve om lignende varer - det er lidt upræcist hvad en lignende vare er, men køber du en printer, vurderer jeg, at blækpatroner må høre derunder, mens computerskærme ikke gør.
Er checkboxen ikke markeret på forhånd, og markerer brugeren den, får du lov til at sende tilbud på alle typer varer - et generelt nyhedsbrev.
Der er næsten ingen som sætter kyds i modtag nyhedsbrev når de handler?!
Dbh,
Kim Kristensen
Hvorfor skulle folk tilmelde sig dit nyhedsbrev ud fra teksten "Jeg ønsker at modtage nyheder pr. e-mail." - sorry, men tværtimod! Reklamer er oftest noget man som forbruger undgår, medmindre det er nyttigt eller man får noget ud af det.
Det kan godt være du trækker lod og sågar giver alle som tilmelder sig 1000 kr i kontanter, men hvis de ikke er klar over det kan det gøre en smule lige meget. Arbejd selv lidt videre ud fra dette, og se på hvad der skulle til hvis du selv skulle overbevises, hvis nu du ikke var ejer og meget glad for butikken :-)
Det er ik lovligt... Kunden skal manuelt tilvælge at modtage nyhedsbrevet...
Det er nok at det er muligt manuelt at framelde sig - der er dog en praktisk forskel på den accept man får, når checkboxen er markeret på forhånd, og den accept man får, når brugeren manuelt markerer checkboxen.
Er checkboxen markeret på forhånd, har man lov til at sende nyhedsbreve om lignende varer - det er lidt upræcist hvad en lignende vare er, men køber du en printer, vurderer jeg, at blækpatroner må høre derunder, mens computerskærme ikke gør.
Er checkboxen ikke markeret på forhånd, og markerer brugeren den, får du lov til at sende tilbud på alle typer varer - et generelt nyhedsbrev.
Så er vi vel os enige om, at det er ulovligt at sende et nyhedsbrev, som der bliver forespurgt på
Desuden er det da et mareridt, at holde styr på... Hvem har købt hva og må få hvilken slags mail
Der er normalt også både billede og tilmeldning på konkurrence siden, det er kun fra en konkurrence er slut til en ny begynder at billeder og andet er taget af, p.g.a at det jo ikke er de samme gevinster jeg har på, som nogle andre der har en fast hver mdr.
Tænk på, hvor mange tilbud og beslutninger vi mennesker bliver stillet over for hver dag.
En lille checkboks der skal hakkes af indgår i 1000 vis af andre beslutninger vi tager denne dag.
Når man bliver stillet over for valget vurderer vi på et split-sekund: "Er det det værd?"
Hvis du ikke i dette split-sekund formår at overbevise folk om, at det vil gavne dem langt mere at melde sig til end at lade være - så gør de det ikke.
Derfor skal du fortælle dem, hvad du kan levere af værdi for dem når de står i situationen.
Hvis du tilmelder dig mit gratis kursus på Autoresponder vil du få en meget klarere ide om, hvad jeg taler om via de nyhedsbreve den sender ud.