Jeg går på 2. år på Handelsskolen, og har fravalgt Matematik til fordel for Innovation og Ung Virksomhed. Vi har i øjeblikket gang i et projekt, der omhandler nogle armbånd i læder (dvs. det er min gruppes individuelle idé). Det er et projekt med Handelsskolen, som "styres" af Young Enterprise. Vi har her muligheden for at få 1.000 kr. ved at fremlægge vores idé, forretningsplan m.v. Problemet er bare, at sådan noget læder ikke ligefrem er billigt. - Det er en prototype der skal fremstilles. Derfor var det vi tænkte, at I, Amino-folket, havde nogle forslag til hvor den slags er billigst. * Der er i øvrigt heller ikke noget i vejen for at give et råd til, hvor en eventuel dygtig skrædder holder til. ** Og ellers andre gode råd vedrørende hele det her iværksætter-ræs. Med venlig hilsen Martin Haugaard PS. Vi er 4 mand på henholdsvis 16, 17, 18 og 19. |
Hjælp til iværksættere - Young Enterprise
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
- 1
Hej Aarup, - Det skal være slidstærkt (sort/hvidt) læder - Vores budget ramme 1000 kr. - I starten skal der fremstilles én/to prototyper i henholdsvis sort/hvid. |
Hej Jeg har netop været ude og købe vinterens kollektion for en helt masse smykke butikker, og jeg kan fortælle at det bliver sort gummi i år. med sølvlåse til mænd.. grunden til jeg siger det til dig, er at det med læder var år 2002 års herre smykke.. altså en gammel ide, der er blevet udtømt af smykke butikkerne. Jeg tror derfor ikke at YE vil se den som noget særligt,, ikke at de overhovedet vil det med et smykke, de vil helst have at man opfinder noget som er miljø venligt... prøv evt. at se hvad vinderne de andre år lavede, så kan i se at det ikke var noget så simpelt som et armbånd. |
Hej Magle, Tusinde tak for moderådet. Vores mål er dog ikke at vinde YE-konkurrencen. Vores kortsigtede mål er at få lavet en fuld funktionel hjemmeside, et eller to prototyper og få en masse fed respons. Hvad der sker efterfølgende, afhænger fuldstændig af efterspørgslen. |
|
Personligt synes jeg det var underholdende/fængende nok at læse, men det kan måske også have lidt at gøre med at jeg er tidligere elev i selvsamme forløb, tilmed på Viborg Handelsskole. ;-) En ting slog mig dog da jeg læste det, og det er om de omtalte personer er klar over hvad du skriver i bloggen, jo ikke just en positiv fremstilling alle. |
Alle er med på den. Der bliver ikke lagt fingre imellem - det bliver skrevet, som jeg oplever det. Og omvendt, så bliver nogle af oplevelserne også skrevet som de andre oplever det. På den måde bliver det en klassisk "uuuh, nu er der intriger"-agtig blog, hvilket der jo i virkeligheden er. Altså intriger os imellem. Det skal ikke være: "Og så gjorde Martin noget, som jeg synes var en lille bitte smule forkert", fordi: 1) Så er det kedeligt at læse. 2) Så er det ikke hele sandheden. |
Vi ses på yead.dk :) |
Jacob Nielsen www.jacob-nielsen.com
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)