Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Maling liste

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 7. Sep 06
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har fået tilbudt en mailing liste af en konkurret der har valgt at lukke sin internet shop.

 

Der er 82.000 emails på den og det store spørgsmål er så hvad skal jeg tilbyde ham for den?

 

Jeg er klar over at der sikkert er en masse af mailsene der ikke virker, men det er høj relevante kunder der passer perfekt i til min internet shop.

 

Lad mig høre hvad i mere???

 

 

 

Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du ikke samtidig overtager internetshoppen, så vil jeg mene, at du ikke kan bruge mailadresserne til noget. Hvis jeg har tilmeldt mig en maillingliste, så har jeg en forventning at min mailadresser er fuld fortrolig, og at den ikke bliver givet, eller solgt videre til andre. Men jeg kender ikke til lovgivningen på området.

 

Hilsen

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er ikke sikker, men jeg mener at hver enkelt af de 82.000 personer på listen skal gives deres samtykke, før et andet firma må begynde at sende mails ud til dem, med mindre at de allerede har (evt. ved tilmelding) givet samtykke til at det er OK at deres mails bliver givet videre.

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra København S
Tilmeldt 7. Sep 06
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :
I har ret og det er det der hedder Dataregisterloven som spiller ind.

 

Sælger har på ingen mulig måde lov til at sælge disse mails uden tilladelse fra ejerne af hver enkelt email adresse.

 

Mit spørgsmål går nok mere på, hvis man nu ser væk fra denne "lille" detalje - hvad mener i så det ville være værd?

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er svært at svare på, for uden brugernes samtykke er den jo 0 kr. værd.

Når vi ikke kender din forretning og forudsætninger i øvrigt, er det svært/umuligt at vurdere, hvilken værdi listen har for netop dig.

Du må lave et overslag på, hvor mange salg, du med tiden kan få ud af listen. Hvis du kan få 1% af brugerne som kunder og hver kunde indbringer dig 100 kr., så må den maksimale pris være 820 * 100 = 82.000 kr.

Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Du skal også tænke på, hvad det vil komme til at koste dig, hvis du bruger mailadresserne. Hvis jeg blev kontaktet af et firma, som jeg ikke havde givet lov til at bruge min mailadresse, så ville jeg sandsynligvis ikke handle der, og jeg ville sikkert ikke anbefale det til andre.

 

Hilsen

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du kan få ejeren til at gå med til det, vil følgende være en god løsning for dig.

Få ham til at udsende et sidste nyhedsbrev hvor han gør opmærksom på ophør af hans butik samt en anden overtager... Derefter bede alle der har lyst til at være på det nye nyhedsbrev tilmelde sig på en bestemt form oprettet af den tidligere ejer.

Nu har han en liste hvor alle har accepteret, samt du har en liste hvor alle mailadreser stadig er interesseret og ikke mindst alle virker.

Derefter kan i snakke pris.
Fra København S
Tilmeldt 7. Sep 06
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for de mange gode svar - og Martin rigtig god ide med hans sidste nyhedsbrev.

 

 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)