Emnet var oppe for et par måneder siden, og det ser ikke ud til at være tilladt - i hvert fald ikke hvis man læser Henriks link. Du kan jo så vælge om du vil tage chancen og gøre det alligevel, som mange andre gør, eller om du ikke vil få nok ud af det.
I København ser de vist stort på flyers omhandlende kulturbegivenheder og kulturarrangementer; det er i hvert fald det indtryk jeg har fået af at snakke med Teknik- og Miljøforvaltningen. Men de er ikke meget for at give klare svar, og ham jeg snakkede med havde ikke andre midler end at søge efter regler på deres hjemmeside.
Emnet var oppe for et par måneder siden, og det ser ikke ud til at være tilladt - i hvert fald ikke hvis man læser Henriks link. Du kan jo så vælge om du vil tage chancen og gøre det alligevel, som mange andre gør, eller om du ikke vil få nok ud af det.
I København ser de vist stort på flyers omhandlende kulturbegivenheder og kulturarrangementer; det er i hvert fald det indtryk jeg har fået af at snakke med Teknik- og Miljøforvaltningen. Men de er ikke meget for at give klare svar, og ham jeg snakkede med havde ikke andre midler end at søge efter regler på deres hjemmeside.
Så har du ikke talt med de rigtige (hvilket så heller ikke er lige til at komme til). Ansøger du Center for Veje om tilladelse til arrangementer på gader/stræder og pladser (som pr. definition er kvasi-kulturelle), så står der i retningslinjerne vedlagt tilladelsen at du ikke må sprede flyers eller f.eks. opsætte flyvesedler/plakater andre steder end på dertil indrettede søjler i byen.
Er det et kulturelt arrangement som foregår på privat grund (dvs ikke-offentlig vej) er det enten Center for Renhold eller på samme måde Center for veje du skal spørge om lov til at indtage offentlig vej for at gøre reklame... og svaret på din ansøgning bliver med stor sandsynlighed et nej.
Skal man gøre opmærksom på et arrangement kan man happenings-wise bringe arrangementet ud på gaden.. og få sin tilladelse.. men reglen om flyers gælder stadig.
Har den slags flyers nogen positiv effekt? Rent personligt gør jeg en dyd af tage så stor afstand som muligt fra de idioter der smider den slags på min bil - og jeg kan ikke forestille mig at jeg er den eneste.
Har den slags flyers nogen positiv effekt? Rent personligt gør jeg en dyd af tage så stor afstand som muligt fra de idioter der smider den slags på min bil - og jeg kan ikke forestille mig at jeg er den eneste.
Det kan godt være jeg har en gammel spand, men den der vover at sætte noget på min bil der ikke pynter, får også æren af at æde det der bliver sat på den! :)
Prøv du at røre folks dyre biler, så bliver du hurtigt beskyldt for at ridse dem og du får ingen folk til dit arrangement.
Nej sæt i stedet en annonce i de 3 lokal aviser som distribueres af nordjyske, det er rimeligt billigt og du når ud til mange flere.