Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny shop: Fragtpris og forsendelsesmetoder?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle hjælpere!

Vi starter snart vores nye butik med en internet shop, hvor vi sælger hudpleje produkter. Vi søger hjælp til følgende:

1) Hvad skal det koste for kunderne i fragt at handle i vores butik?
- Som udgangspunkt spare kunden 8 % i forhold til vejl. udsalgspriser på alle varer.
- Vi regner med gratis fragt ved køb for mere end 700 kr. (er det for højt/lavt sat?)

2) Forsendelse med Post Danmark - hvordan?
- Når vi kigger på en pakke-forsendelse med Post Danmark, koster det 79 kr. Det er mange penge pr. forsendelse, men vil brugerne virkelig betale 79 kr. eller skal vi selv tage noget af denne udgift?
- Hvordan sender andre via Post Danmark? Er det bare et maxibrev? Hvad så med forsikring (Track & Trace nummer)

Vi er 2 piger og vi glæder os meget til at modtaget hjælp fra jer alle! 

Tilmeldt 22. Aug 09
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 23:00

Hvis du bruger scannet, så har de GLS Pakkeshops tilknyttet til deres webshopsystem. Det er et rigtig godt alternativ til post danmark. Jeg ville desuden elske at handle i en webshop der ikke bruger Post DK - en lille sejr over monopolet ;)

Svendborg Webdesign - Design, programmering og søgemaskineoptimering.

Tilmeldt 22. Aug 09
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 23:00

Skal måske også lige nævne at GLS også er noget billigere, og at du flere steder i landet kan hente dine pakker døgnet rundt.

Svendborg Webdesign - Design, programmering og søgemaskineoptimering.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 23:06

Hej

I kan kontakte Post Danmark Erhverv, og få deres priser. De skal så vide nogenlunde hvad jeres pakker vejer, og hvor mange i forventer at sende pr. år, men i vil være noget lavere end de 79 du nævner.

F.eks koster op til 5 kg kr. 64 ,- ( det er pakker). Vil tro at maxibreve er billigere endnu.

Om i vil tage endnu mindre end i selv betaler , og så lægge lidt ekstra på varen eller om i vil køre fragten i nul , er lidt et smagsspørgsmål - der er både for og imod.

Personligt foretrækker jeg at betale det fragten nu engang koster, og så have så lave priser på varen som muligt.

Ligeledes om i vil køre fragtfrit over en vis grænse, afhænger af jeres avance på produkterne.

Simpelhen regn på det.

Der er ogsåfragt  firmaer som tilbyder billigere priser en PD. F.eks bruger jeg AB transport ( men de dækker foreløbig kun Sjælland) - skulle dog starte 1 jan. 2010 med hele Danmark.

Mvh

Jesper

www.sliknet.dk

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 23:10

Jeg ved ikke lige hvor du har priserne fra - jeg kan ikke helt genkende dem. Men du kan lave en erhvervsaftale med Postdanmark, så koster pakker op 1 kg. 60 kr og op til 5 kg 64. Der er en besparelse ifht moms ved at lade kunden betale det hele (det er beskrevet i andre tråde herinde)

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:17

Kontakt DHL og få pakkepost til maxibrevspriser...

Brug søgefunktionen herinde, eller spørg Stein...

Fra Hellerup
Tilmeldt 28. Dec 08
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 13:33

Hej Trine,

Der er forskellige muligheder, men du skal finde en distributør som kan sende pakkerne ud til en lavere pris. Dette kræver at I kan få en aftale eller outsourcer lagerarbejde og distribution.

Jeg kan måske hjælpe - min hjemmeside er www.cslogistics.dk eller ring 27834400.

Mvh

Karsten

Med venlig hilsen - Karsten Ipsen - CS Logistics | Tel 27834402 | ki@cslogistics.dk |

Tilmeldt 22. Sep 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:25

Hej med jer.

I skal tilbyde at kunne sende med Post Danmark og i kan forhandle jer til en lavere pris alt efter mængde pr. år...

Og hvorfor skal i så tilbyde Post Danmark.. fordi alle andre ikke kan tilbyde afhentning på det lokale posthus. Der skal kunden aftale ny afhentning eller de skal selv afhente i deres hub som sikkert ligger langt væk fra kunden. Ja, de er muligvis billigere, men kunderne gider generelt ikke afhente sine pakker langt fra deres bopæl. GLS har enkelte pakkeshops rundt omkring i landet, men det en min erfarring at GLS er en stor rodebutik.

Ved små ordre kan i afsende som brev - der er billigere og kunden får det gennem brevsprækken selv om de ikke er hjemme (alt efter tykkelsen på brevet!)

Hvornår der skal afsendes som brev eller pakke, kommer lidt an på værdi og størrelse. Husk på at der ikke er erstatning ved forsvunde breve, ligesom det er afsender der skal eratatte evt. bortkomne breve.

Fra Hellerup
Tilmeldt 28. Dec 08
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 11:15

Hej Frank,

Vi har aftale med PostDanmark og GLS - Kan tale for og imod begge løsninger.

Med venlig hilsen - Karsten Ipsen - CS Logistics | Tel 27834402 | ki@cslogistics.dk |

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)