Jeg havde en ret spøjs oplevelse i går som jeg lige vil dele med Jer: Sent i går eftermiddags, lige som jeg er ved at smutte hjem, ringer telefonen. I den anden ende er en ældre herre (det hedder det vel?) som er ret sur og ringer for at brokke sig over nogle skilte han havde bestilt, som ikke var i orden. Et par minutter inde i samtalen går det så op for mig, at det er slet ikke MediaMouse, men en af vores kolleger i branchen, som har leveret skiltene til ham.... Jeg får forsigtigt forklaret ham, at han vidst har ringet forkert, da virksomheden ikke hedder xxxxxx. Han bliver så helt stille i nogle sekunder hvorefter han undskylder meget og forklarer at han havde lagt os begge ind i sin Internet browser som foretrukkende, men måske så havde fået byttet om / glemt hvem det var han havde bestilt hos. Han undskyldte meget og lagde derefter ordren hos os i stedet for... Og hvad kan vi så alle lære af ovenstående? Sørg for at det du leverer er i orden fra starten af!!! - i værste fald risikerer du at din kunde ringer til en af dine konkurrenter, som så får sig et rigtig godt grin og en ny kunde ![]() |
Sådan kan man også får en ny kunde....
|
Ja, det kan gå de mærkeligste veje: Jeg blev for nyligt ringet op af en restauratør, der gerne ville have lavet et redesign af deres websider. Det ville jeg selvfølgelig gerne kigge på, men undrede mig efterfølgende lidt over hvordan han havde fundet frem til mig. Jeg har nemlig aldrig reklameret for den del af virksomheden, og da mine tidligere kunder har været primært skoler og menighedsråd, så havde jeg lidt svært ved at passe ham ind i den sammenhæng. Nå, men jeg mødtes med ham og vi fik tingene snakket igennem og til sidst spurgte jeg så, hvem der havde anbefalet mig som webdesigner. Jo, han havde da bare slået op i Vejviseren, og så havde han syntes at min annonce så så dejlig enkel ud! Og så bliver det rigtig morsomt, for den annonce er en fejl! Selve annoncen er ok og det er godt nok mig selv der har lavet den, men det er en fejl at den stadig er i Vejviseren. En lidt for ivrig sælger havde noteret mig for en 2-årig binding, men kun solgt for et år - og efterfølgende havde de så glemt at få rettet fejlen i systemet (det skal siges til deres ros at der INGEN problemer var i at slippe for at betale!). Annoncen har altså kørt de sidste to år uden at jeg har betalt. Derudover er annoncen en reklame for mit arbejde som it-supporter og nævner intet om webdesign! Så nu sidder jeg så tilbage og skal overveje, om det måske alligevel var en god ide med en annonce i Vejviseren... |
Skør skør verden. Var sikker på at vejviseren og de gule sider var et dødt medie til vores branche. Måske ikke til IT reperation? Dejligt at høre at i får kunder ind af alternative kanaler - klø på ![]() |
Jeg overvejer indimellem at begynde at sælge PC hardware og yde IT support. Jeg får nemlig et utal af opkald om det, selvom jeg slet ikke beskæftiger mig med det. Årsagen skal findes i mit firmanavn. Dengang jeg startede firmaet var der en klog (?) mand som sagde til mig at jeg skulle vælge et firmanavn med A, for så vil jeg altid stå som en af de første i telefonbogen, og på De Gule Sider. Når Hr. & Fru Leverpostej så har computernedbrud tager de telefonbogen og ringer til det første nummer der lugter lidt af IT - nemlig mit! Der er to firmaer som sælger IT hardware og yder IT support i det kontorfællesskab jeg bor i, så jeg får også mange opkald som egentlig er til de to andre. Folk kan huske adressen, men ikke firmanavnet, så igen, de slår op i telefonbogen og tager det første nummer.... Jeg har iøvrigt fået et telefonnummer som er meget tæt på et andet firma, så jeg bliver også indimellem spurgt om jeg sælger rideudstyr, hvilket jeg må skuffe dem med at jeg ikke gør! Sådan er der jo så meget.... mvh Carsten |
Tidligere havde vi det geniale tlf nummer 70702100, hvilket vi var lykkelige over - LIIIIIGE indtil den dag BRF kredit fik nummeret 70102100. Så var morskaben forbi. Efter at skulle høre brok fra alt lige fra bankrådgivere til utilfredse BRF kunder som åben en spand l*rt i hovedet på en når man tager telefonen (ca 25-30 opkald dagligt), opgav vi vores nummer. Det endda til trods for at vores tlf system sagde "Du har ringet til netMedia.dk - vent venligst" Og nej - det gav IKKE ekstra kunder, men tilgengæld varme ører. .....dybt suk! |
Den med telefonnumre som ligner hinanden kan man altid få skæg ud af ![]() Et af vores direkte numre er 48 14 50 40. Hvis man bytter om på 50 og 40, så får man den lokale pizza-pusher.... Så spørg mig lige om hvor mange pizzaer vi efterhånden har solgt ![]() ...omvendt kan man jo så også spekulere på hvor mange tryksager, skilte m.m. som pizzariaet har solgt.... ![]() |
Jeg overtog engang for mange år siden et telefonnummer fra én som havde solgt videoer i den meget lidt pæne genre. Især nordmænd og svenskere, som ringede kunne have vanskeligt ved at forstå, at jeg ikke kunne skaffe de ønskede varer. Lige nu deler jeg (på nær et enkelt ciffer) telefonnummer med vores lokale købmand. Så ca. en gang om ugen, må jeg oplyse det korrekte nummer. Det er til at leve med. Men Jesper har ganske ret. Sørg for at levere noget ordentligt. mvh Hans |
![]() |
Hehe... fed tråd... Jeg havde for noget tid siden 70 20 10 20 - ved et helt regulært opkald til TDC, og jeg blev i første omgang superglad for at have fået fingrene i sådan et guldnummer uden gebyrer eller andet bøvl... Indtil...!!! At jeg fandt ud af at Shell har 70 10 20 10... så kan jeg jo kun tilslutte mig de øvrige og sige at så røg dén fidus, især da jeg på daværende tidspunkt kørte med telefonservice hvilket jeg blev takseret PR. OPKALD uanset relevans for virksomheden :--/ |