Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

10.000 kr. for domænenavn

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Tina,

og velkommen "live"

Det er muligvis at aflede debatten - men hvorfor vil du dog betale 10.000,- for et domæne?

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 22:34
Hej

jeg har snart igennem et år bruget open biz box gennem goldenplanet, og jeg kan desværre ikke anbefale det, trafikken hos dem er alt for dyr, man får hver måned 5 GB trafik (100 besøgende om dagen), og hvis man bruger over, skal man betale 50 kr. pr. 1 G, det er som sagt en udgift man skal tænke lidt over.

tilgæld er de hurtige til at hjælpe hvis der er et eller andet, dog gav de mig et totalt åndsagt tilbud her den anden dag, om at jeg kunne få opgraderet min netshop til en ny udgave for "kun" 5000 kr. hvilket er lidt underligt, da man lejer shoppen hos dem, så brude den da også blive updatet gratis en gang i mellem, hvorfor skulle man ellers give dem 250 kr. hver måned for at må bruge shoppen.

Du skal også vide at hvis du på et tidspunkt vil have lavet det mindste om vil de have  2500 kr. for det.

Jeg regner selv med at i det nye år, får jeg lavet min egen shop. jeg syntes simpelthen det er for meget at give goldenplanet 10000-15000 kr. om året for at have en webshop hos dem.

forresten så har jeg lige købt 10 domæner hos buydomains og de var meget lette at presse ned i pris. jeg fik 60 % rabat.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 23:12
Jeg har egentlig aldrig forstået danske virksomheder, der køber .com domæner, hvis deres primære salg er i Danmark. Personligt finder jeg det meget forvirrende - og jeg er bestemt ikke fremmed på internettet.

Et .com domæne er for en dansker efterhånden ikke ligeså attraktivt at surfe ind på, hvis man søger danske oplysninger, for hvad nu hvis:

- virksomheden ikke ligger i Danmark?
- virksomheden ikke er underlagt den danske forbrugerlovgivning?
- virksomheden ikke kan udstede dansk faktura?
- virksomheden er et utroværdigt selskab?

Jeg siger bestemt ikke at det er alle, der deler ovenstående bekymringer - men jeg er ret sikker på at .dk = troværdighed i en eller anden grad for en dansker.

Der gælder sikkert andre regler for b2b.

Men nu ved jeg jo så heller ikke om trådens forfatter henvender sig til Danmark primært.

Vh
Peter

PS: I er velkomne til at sable min fordomsfulde kommentar ned. Jeg siger ikke at ting forholder sig som jeg nævner, men at det da er ting som er værd at overveje om de forholder sig sådan.

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 23:36
Jeg har egentlig aldrig forstået danske virksomheder, der køber .com domæner, hvis deres primære salg er i Danmark.

Jeg kan godt følge dig, men hvis bare lidt af salget eller opmærksomheden forventes at komme fra udlandet kan .com-domænet være overordentligt vigtigt. Du kan slet ikke regne ud hvilke associationer en udenlandsk bruger får ved at se et .dk-domæne, men .com - det kender de alle sammen. Men til danske forbrugere ville jeg 98% af gangene vælge at markedsføre et .dk domæne.
Tilmeldt 1. Aug 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:46
Hej,

Som mange andre, åbenbart, går jeg med spekulationer om at købe et domæne igennem Buydomains.com. Jeg har tilbudt dem 500$ for et domæne de mente var 1600$ værd. Jeg blev bedt om at gå op på min. 50% af prisen for at komme i betragtning!!! Virker da en smule useriøst! hehe.. Men fint nok at de er til at handle med!

Anyway - har nu spurgt dem tre gange hvad den årlige udgift er ved sådan et domæne! Nogle der kan svare på det? Betaler man til Buydomains eller hostmasterdk eller hvordan fungerer det efter man har lagt engangsbeløbet??

Mvh
Peter

Tilmeldt 1. Aug 07
Skrevet kl. 13:50
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:13
Det kommer helt an på hvad det er for et domæne, hvis først du køber domænet kan du som regel flytte det til en anden registraar.

Desuden er det da derimod dem der er useriøse? Hvis de har haft domænet til salg længe er der tydeligvis ingen der er intresseret i det, ergo er efterspørgslen ikke stor nok og de har dermed prissat dres produkt for højt, måske en smule useriøst ... ja :)
Tilmeldt 1. Aug 07
Skrevet kl. 14:31
---> Mikkel:
Det var faktisk også dem jeg mente var useriøse!! :-) Når de uden videre kan kappe halvdelen af prisen! tsk tsk

Det har da i hvert fald været til salg det tre-kvarte år jeg har generet dem med userøse bud helt ned til $$50! hehe...

Det er et helt normalt .com-domæne i øvrigt...

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:35
Helt almindelige .com domæner tager vi som regel 200kr om året for, du kan flytte dem til f.eks. gratisdns hvor de er endnu billigere.

Jeg ville nok undersøge hvor længe buydomains har haft com domænet og tilbyde dem antal år * års prisen for registering plus et par hundrede kroner for besværligheden, og vel og mærke sende  de beregninger sammen med dit tilbud. Gør dem opmærksom på at du ikke har tænkt dig at betale en mindre formue for et simpelt domæne.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)