Efter at have søgt længe efter det rette domænenavn, som både har mening som .dk og som .com adresse, mener jeg nu at have fundet det. Problemet er bare at .com adressen er til salg via http://www.fabulousdomains.com Er det her et reelt sted at købe domæne? Eller hvad gør man i sådan en situation - er det bedre at købe domænen via en dansk domænesælger? (Hvis man altså kan det). Hvad kan jeg forvente af problemer, hvis jeg køber .com domænet her? Er der nogle af jer gæve folk, der har erfaringer med at købe domæner hos udenlandske firmaer? Hej fra Pernille |
Hej Pernille
Mange at denne slags domænefirmaer bruger http://www.escrow.com som mellemhandler. Det foregår på den måde, at du indbetaler pengene til escrow.com, som først videresender dem til domænefirmaet, når domænet er omregistreret til dig. Det sikrer, at de ikke kan rende med dine penge, uden at du får domænet.
Det er lidt besværligt, hvis du er ked at at køre forløbet selv, kan de evt. spørge en dansk webhoteludbyder om de vil købe domænet for dig på denne måde. Jeg vil mene, at en pris på 1000-2500 kr. + moms er en rimelig betaling til den danske udbyder, hvis du kan få en "no cure no pay"-aftale, dvs. kun betaling, hvis det lykkes for dem at købe domænet. Hvis du er på vej til at købe et webhotel hos en udbyder, kan det være de vil gøre det billigere.
Men ellers skulle der ikke være noget i vejen ved at gøre det selv, du skal bare bruge lidt tid på at sætte dig inde i forretningsgangene hos escrow.com. Jeg ville ikke gennemføre handlen ved at betale pengene direkte til domænefirmaet, med mindre det var et meget lille beløb, som jeg turde risikere at miste.
Det er lidt besværligt, hvis du er ked at at køre forløbet selv, kan de evt. spørge en dansk webhoteludbyder om de vil købe domænet for dig på denne måde. Jeg vil mene, at en pris på 1000-2500 kr. + moms er en rimelig betaling til den danske udbyder, hvis du kan få en "no cure no pay"-aftale, dvs. kun betaling, hvis det lykkes for dem at købe domænet. Hvis du er på vej til at købe et webhotel hos en udbyder, kan det være de vil gøre det billigere.
Men ellers skulle der ikke være noget i vejen ved at gøre det selv, du skal bare bruge lidt tid på at sætte dig inde i forretningsgangene hos escrow.com. Jeg ville ikke gennemføre handlen ved at betale pengene direkte til domænefirmaet, med mindre det var et meget lille beløb, som jeg turde risikere at miste.