Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kender I Fabulous Domains?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 5. Sep 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Efter at have søgt længe efter det rette domænenavn, som både har mening som .dk og som .com adresse, mener jeg nu at have fundet det. Problemet er bare at .com adressen er til salg via http://www.fabulousdomains.com

Er det her et reelt sted at købe domæne? Eller hvad gør man i sådan en situation - er det bedre at købe domænen via en dansk domænesælger? (Hvis man altså kan det).

Hvad kan jeg forvente af problemer, hvis jeg køber .com domænet her?

Er der nogle af jer gæve folk, der har erfaringer med at købe domæner hos udenlandske firmaer?

Hej fra Pernille

Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 11:07
Hej Pernille

Mange at denne slags domænefirmaer bruger http://www.escrow.com som mellemhandler. Det foregår på den måde, at du indbetaler pengene til escrow.com, som først videresender dem til domænefirmaet, når domænet er omregistreret til dig. Det sikrer, at de ikke kan rende med dine penge, uden at du får domænet.

Det er lidt besværligt, hvis du er ked at at køre forløbet selv, kan de evt. spørge en dansk webhoteludbyder om de vil købe domænet for dig på denne måde. Jeg vil mene, at en pris på 1000-2500 kr. + moms er en rimelig betaling til den danske udbyder, hvis du kan få en "no cure no pay"-aftale, dvs. kun betaling, hvis det lykkes for dem at købe domænet. Hvis du er på vej til at købe et webhotel hos en udbyder, kan det være de vil gøre det billigere.

Men ellers skulle der ikke være noget i vejen ved at gøre det selv, du skal bare bruge lidt tid på at sætte dig inde i forretningsgangene hos escrow.com. Jeg ville ikke gennemføre handlen ved at betale pengene direkte til domænefirmaet, med mindre det var et meget lille beløb, som jeg turde risikere at miste.

Tilmeldt 5. Sep 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:22
Tak mcdarwin

Det ser lidt mere betryggende ud på den måde. Det drejer sig om 6-7000 kr. og dem ville jeg da nødigt miste.
Når domænet er købt og jeg skal have koblet et webhotel på, er det så ikke noget jeg beder mit webhotel om at ordne? (Eller hvordan er det nu?)

- Pernille

Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 15:13
Søg og køb domænerne via GratisDNS
Hvis du alså vil finde et nyt domæne...
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 21:33
Dato: 06-09-2006 15:13:28 Forfatter: Ken Krejlgaard Poulsen Søg og køb domænerne via GratisDNS

Er du gift med Peter?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:18
Uden at have mødt Ken, så håber jeg ikke at de er gift, jeg er ret sikker på at Peter vil blive slemt skuffet :-)

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 10. Jan 06
Skrevet kl. 22:28
Når du har købt domænet og det er omregistreret til dit navn, kan du bede dit webhotel om at gangsætte en flytning over til dem.

Vær opmærksom på, at det ikke er gratis at benytte escrow.com. Prøv evt. at kontakte fabolousdomains.com og hør hvordan de foreslår, at handlen skal foregå, og hvordan de vil sikre sig, at du får domænet, når du har betalt - det er et fair spørgsmål at stille dem.

Og prøv evt at byde lidt under deres salgspris, du kan højst få et nej.

Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 23:36
Dato: 06-09-2006 22:17:56
Forfatter: Anders Christensen
Uden at have mødt Ken, så håber jeg ikke at de er gift, jeg er ret sikker på at Peter vil blive slemt skuffet :-)

Hvad er der nu galt med at være gift med mig?

Til Henrik: Han levere et produkt der virker... og jeg har mødt manden 1 gang...

Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 23:48
Dato: 06-09-2006 21:32:50
Forfatter: Henrik Nielsen

Dato: 06-09-2006 15:13:28 Forfatter: Ken Krejlgaard Poulsen Søg og køb domænerne via GratisDNS

Er du gift med Peter?

1) jeg er til kvinder
2) qpox er en meget grim kvinde, eller bare en mand..

For at vende tilbage til domænespørgsmålet, så vil jeg fraråde enhver form for handle med disse warehouses.. så længe der er fjolser som køber disse domæner til overpris, så længe er der voldsom mangel på .com/net org osv..

hov.. ovenstående er så en uforbeholdt mening, sådan som jeg typisk har det bedst med at sige ting :)

Regards,  Peter Larsen
Direktør, selvstændig, iværksætter og Restauratør mm.
Tilmeldt 10. Jan 06
Skrevet kl. 19:34
For at vende tilbage til domænespørgsmålet, så vil jeg fraråde enhver form for handle med disse warehouses.. så længe der er fjolser som køber disse domæner til overpris, så længe er der voldsom mangel på .com/net org osv..

Det svarer efter min mening til at forsøge at stoppe tidevandet ved at gå ned på stranden og trække i det. Hvis man skal bruge et godt .com-domæne skal man enten være meget heldig eller indstille sig på at betale for det. Og hvis domænenavnet dækker over en attraktiv betegnelse på engelsk, kan vi godt strege muligheden at være heldig.

Der sidder tusindvis af mennesker verden over og følger med i hvilke .com-domæner, som bliver slettede, og de registrerer de gode med det samme, de bliver ledige. Foruden de tusindvis af mennesker, som opkøber domæner til parkering og spekulation. Sådan har det været et styke tid, og der er ikke noget der tyder på, at det bliver anderledes - i hvert fald ikke i retning af, at det bliver billigere for køber.
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)