Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ophold i udlandet, Udstationering

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

jeg vil gerne høre regler omkring udstationering (ex. til Kina).

- hvad er lønniveauet? er der minimumsløn?

- skal man søge om opholdstilladelse samt visum på ambassade her hjemmefra inden man tager afsted eller efter man er kommet til Kina? og hvordan?

- hvis man, under udstationeringsperiode i Kina, har lyst at besøge hjem/DK, skal man søge om visum i Kina hver gang man skal rejse?

- hvordan betaler man skat af sin løn?

På forhånd tak!

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 12:15

Du har lavet to helt enslydende tråde om det samme emne samtidig. Det plejer man ikke at få flere eller bedre svar ud af, og det er irriterende for de øvrige brugere af Amino med dobbeltindlæg.

Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:24

tak for din kommentar.. hvis det har irriteret dig, beklager jeg. Om jeg får flere eller bedre svar ud af det, er det mit problem og ikke dit! Jeg søger svar fra dem der er hjælpsomme!!

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 13:50

nan:
Om jeg får flere eller bedre svar ud af det, er det mit problem og ikke dit!

Selvfølgelig er det Anettes "problem". Spam er alle modtageres/udsattes problem.

nan:
Jeg søger svar fra dem der er hjælpsomme!!

Det er lige præcis det Anette forsøgte at være, om end ikke med svar på dine spørgsmål, men i stedet med hjælp til hvordan du får mest ud af Amino og ikke skaber irritation hos andre brugere. Irritation højner sjældent lysten til at hjælpe.

Som svar på et par af dine spørgsmål:

Når det gælder ophold i andre lande kan du typisk finde svar på den danske ambassades webside. Her er et uddrag derfra:

"Der stilles en række krav til personer, der ønsker at opnå arbejdstilladelse i Kina, herunder at ansøgeren skal:

• være fyldt 18 år og ved godt helbred
  • have professionelle kvalifikationer og arbejdserfaring af relevans for det tiltænkte arbejdsforhold i Kina
  • have en ren straffeattest
  • have en klart defineret arbejdsgiver
  • have et gyldigt pas eller andet gyldigt rejsedokument

Endvidere fremgår det, at udlændinge skal være i besiddelse af et beskæftigelsesvisum (Employment Visa) ved indrejsen til Kina og først må tage arbejde i Kina efter at have fået arbejdstilladelse (”Employment Permit for Foreigner - the so-called Work Permit”) og opholdstilladelse udstedt. Undtagelser hertil er studerende, praktikanter samt familiemedlemmer til personer, der henhører til ovenstående kategori (“Foreigners who have not been issued residence certificate (i.e. holders of F, L, C or G-type visas) and those who are under study or internship and the families of holders of Employment Visa shall not work in China)."

Minimumslønnen har du nok ikke meget ud af at kende, medmindre du søger arbejde der er så dårligt lønnet, hvilket jeg tvivler på (så får du højest sandsynlig svært ved at brødføde dig selv).

Google er din ven. :-)

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 14:14

nan:
Om jeg får flere eller bedre svar ud af det, er det mit problem og ikke dit! Jeg søger svar fra dem der er hjælpsomme!!

WOW...lad os lige holde en salon tonen, anyway, jeg har skrevet et, mener jeg, rimlig godt svar på den anden tråd, du kan finde den her:

http://www.amino.dk/forums/p/66955/416006.aspx#416006

Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 08:50

nan:
jeg vil gerne høre regler omkring udstationering (ex. til Kina).

nan:
- skal man søge om opholdstilladelse samt visum på ambassade her hjemmefra inden man tager afsted eller efter man er kommet til Kina?

Du snakker om to forskellige ting her. Ved en udstationering er det dit firma i Danmark, der står for at søge arbejds- og opholdstilladelse for dig, assistere med (og betale) bolig, osv.

Jeg tvivler på, at du kan få en arbejds- og opholdstilladelse til Kina ved at søge fra Danmark - inden du har et job i Kina. Du kan naturligvis søge om turistvisum inden du rejser til Kina og det kan være multiple entry eller single entry (det skal søges inden du rejser dertil, da visum til Kina ikke gives ved ankomst).

Hvad er lønniveauet? - det kommer meget an på, hvad du laver og hvem du laver det for. Hvis du sidder i en stor stilling i Shanghai og arbejder for et internationalt firma, kan du hæve et par millioner årligt. Men hvis du allerede nu bekymrer dig om mindstelønnen i Kina, så har du et meget dårligt udgangspunkt for at tage dertil. Arbejdere på landet tjener få 100 kroner om måneden.

Hvis du planlægger selv at flytte til Kina, uden en ansættelseskontrakt eller aftale om arbejde dernede, vil jeg klart fraråde det.

Mvh,

Michael

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)