Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedrørende Konkurs

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 09
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lige gået blank, er blevet usikker på det korrekte svar. Hvis en person i sin tid har startet et APS selskab med kr. 125.000 som indskud og kapital, vil personen så i tilfælde af konkurs komme i den situation at denne ikke kan starte et nyt firma senere.

Jeg er godt klar over, at APS og A/S konstellationen sikrer mod en personlig økonomisk forfølgelse i forbindelse med en evt. konkurs, men hvordan den ellers rammer, er jeg blevet lidt usikker på...

Så gerne lidt info fra alle jer eksperter :-)

Tilmeldt 12. Dec 05
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 11:35

er vedkommende gået konkors med gæld til staten vil jeg mene, at der kan blive rest krav om sikkerhed for vedkommende kan starte nyt. Men ellers er der ingen forhindring, medmindre vedkommende i forbindelse med tidligere konkurs har handlet således at det medførte forbud mod at starte og kontrollere virksomheder.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 09
Skrevet kl. 11:48

Og med gæld til staten mener du moms, A-skat og andet der afregnes til SKAT ?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:18

Anne:

Og med gæld til staten mener du moms, A-skat og andet der afregnes til SKAT ?

Eksempelvis.

Anne, Der skal meget  til. Har lige hjulpet en som gik personligt konkurs med bl.a. et tab på over 1 million til SKAT. Vi fik ham registreret igen mod en sikkerhed på 50.000 gældende for 1 år.

Husk at SKAT har en begrundelsespligt og at et eventuelt krav om sikkerhed skal stå i rimeligt omfang med  den forventede aktivitet.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 09
Skrevet kl. 13:24

Det har jeg forståelse for, Henrik

Der hvor filmen knækker i min logik er, at har du et APS firma der går konkurs kan du ikke personligt gøres økonomisk ansvarlig, men nu lyder det til at det kan man måske godt, hvis det drejer sig om udestående hos SKAT.

Samtidig mangler jeg stadig et helt klart svar på, om et konkurs med et APS medfører, at man ikke f.eks et år efter kan etablere et nyt APS, fordi man har gennemgået en konkurs

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:36

Anne:
Samtidig mangler jeg stadig et helt klart svar på, om et konkurs med et APS medfører, at man ikke f.eks et år efter kan etablere et nyt APS, fordi man har gennemgået en konkurs

Der findes ikke noget klart svar. på det. Det "kan" medfører at du ikke kan starte et nyt selskab uden at stille sikkerhed. Det er ikke en selvfølge at kunne starte op igen. Bestemmelserne er netop lavet for at modvirke konkursrytteri. Så efter en konkret vurdering kan SKAT af slå at lade en person momsregistrere uden at der er stillet sikkerhed.

Anne:
Der hvor filmen knækker i min logik er, at har du et APS firma der går konkurs kan du ikke personligt gøres økonomisk ansvarlig, men nu lyder det til at det kan man måske godt, hvis det drejer sig om udestående hos SKAT.

Du bliver jo ikke gjort personlig ansvarlig i den forstand, at du skal betale ApS'et gæld. Men jeg synes det er fornuftigt, når SKAT siger okay vi har haft et tab på dig. Det vil vi gerne undgå fremover, så du må stille en sikkerhed, hvis vi skal yde dig kredit.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)