har sendt denne mail til en revisor jeg fandt herinde så har kopieret den herind nu, først forstod jeg ikke helt at blive oprettet:
har ledt nettet tyndt fordi jeg tror jeg skal af med moms osv. altså fandt link hvor i havd skrevet her : http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=702
mit spørgsmål er så således:
har aldrig afregnet moms af varekøb mv i udland men så fik jeg en seddel med tolden og et giro kort
i dette tilfælde har jeg købt for 2114 kr, 253,6 er told og 591,9 er moms
er import reg og moms reg og det hele.
Hvis De køber varer i lande uden for EU, skal De udfylde en fortoldningsangivelse, hvor der eventuelt opkræves told. De skal beregne momsen som 25 pct. af fakturaværdien af de importerede varer og bogføre købet særskilt som: "Moms af varekøb mv. i udlandet" i Deres momsregnskab.
Denne moms skal på momsangivelsen tillægges den "Udgående moms" (salgsmomsen), men kan trækkes fra som købsmoms i samme omfang som momsen på de varer, De køber i Danmark.
så går jeg ind på tast selv og der står salgsmoms(udgående moms), ligeunder moms af varekøb mv i udland og til sidst købsmoms (indgående moms) Har jeg ret i jeg IKKE kommer til at betale de 591,9 kr.? moms af varekøb i udland i mit regnskab, bliver ført over på udgående moms + den kommer over på indgående moms. så skriver jeg således i tast selv: indgånede moms: 591,9 moms af varekøb i udland 591,9 og købsmoms 591,9 men så kommer den til at hedde moms at betale 591,9, er dette korrekt eller skal den ikke nulstilles, hvilket jeg havde forestillet mig. evt skal undlade at skrive 591,9 i indgående måms, så stiller den jo i nul. håber du kan hjælpe mig, for har meget svært ved at finde oplysninger om det, og vil meget gerne have det afklaret hurtigt da jeg ellers lige skal slå en kolbøtte.
Mvh Stine Vestergaard |
Dato: 9/9/2005 10:39:23 PM Forfatter:stinelvhar sendt denne mail til en revisor jeg fandt herinde så har kopieret den herind nu, først forstod jeg ikke helt at blive oprettet:har ledt nettet tyndt fordi jeg tror jeg skal af med moms osv. altså fandt link hvor i havd skrevet her : http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=702mit spørgsmål er så således:har aldrig afregnet moms af varekøb mv i udland men så fik jeg en seddel med tolden og et giro korti dette tilfælde har jeg købt for 2114 kr, 253,6 er told og 591,9 er momser import reg og moms reg og det hele.Hvis De køber varer i lande uden for EU, skal De udfylde en fortoldningsangivelse, hvor der eventuelt opkræves told. De skal beregne momsen som 25 pct. af fakturaværdien af de importerede varer og bogføre købet særskilt som: ''Moms af varekøb mv. i udlandet'' i Deres momsregnskab.Denne moms skal på momsangivelsen tillægges den ''Udgående moms'' (salgsmomsen), men kan trækkes fra som købsmoms i samme omfang som momsen på de varer, De køber i Danmark.
så går jeg ind på tast selv og der står salgsmoms(udgående moms), ligeunder moms af varekøb mv i udland og til sidst købsmoms (indgående moms)
Har jeg ret i jeg IKKE kommer til at betale de 591,9 kr.?
moms af varekøb i udland i mit regnskab, bliver ført over på udgående moms + den kommer over på indgående moms.
så skriver jeg således i tast selv: indgånede moms: 591,9
moms af varekøb i udland 591,9
og købsmoms 591,9
men så kommer den til at hedde moms at betale 591,9, er dette korrekt eller skal den ikke nulstilles, hvilket jeg havde forestillet mig.
evt skal undlade at skrive 591,9 i indgående måms, så stiller den jo i nul.
håber du kan hjælpe mig, for har meget svært ved at finde oplysninger om det, og vil meget gerne have det afklaret hurtigt da jeg ellers lige skal slå en kolbøtte.
Mvh Stine Vestergaard