Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette en god ide? Indhold fra artikelbaser

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har startet en engelsk version op af et planteforum - jeg har formentligt begået en brøler af rang i og med at det er så alsidigt..efter at have læst gode råd bl.a. herinde fra skulle jeg nok hellere have valgt en niche. Nuvel indtil videre giver jeg ikke op.

Jeg har haft skrevet min egen artikel og submitted den til artikeldatabaser såsom ezine m.m., men responsen stod ikke mål med arbejdet.

Jeg prøver er nu ved at tage content fra gratis artikeldatabaser såsom ezine, mod at jeg self. gengiver teksten nøjagtigt som de ønsker med links.

I forhold til SEO, vil dette så ikke på sigt bringe mig længere frem i søgningerne? Her er et eksempel over de artikler jeg fx. har bragt om tomater: http://www.plantforums.net/Forum-Tomatoes 

Jeg synes bare ikke der sker en pind i Googles Webmaster Tool... jeg er nummer 3 på ordet 'plantforums' thats it...  måske er det bare utroligt langsomt til opdatere.

Er der noget der taler IMOD at jeg ikke bare opretter en stribevis af artikler fra diverse artikeldatabaser?

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 20:22

Nu skal jeg lige se om jeg har forstået spørgsmålet korrekt.

Du spørger om du med fordel kan lægge eksakte kopier af tekst op fra diverse artikeldatabaser på nettet, som i forvejen er indekserede af Google?.. Hvis Ja, så er det jo direkte duplicate content, som ikke ligefrem fremmer din indeksering på google.. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 20:26
Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Skrevet kl. 20:27

Hmm, ja du har forstået det helt korrekt. Det er altså totalt ubrugeligt med artikler fra artikeldatabaser?

Bare sjovt at der eksisterer så mange artikeldatabaser rundt omkring og at de faktisk bruges af folk med blogs m.m.

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Jul 08
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 20:33

Hvis du køber artiklen (får copyright på den) og dermed får et stykke unikt stykke tekst så er det en fin måde at skabe indhold på, men hvis du derimod kun køber en kopi af en artikel så har det ingen værdi! Hvis det anses som værende duplicate-content (indhold som også er udgivet på en anden hjemmeside) har det højest sandsynligt en dårlig effekt.

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Skrevet kl. 20:36

hmm ja nu forstår jeg conceptet... men hvis jeg nu tager fx. 4 artikler som er dublicate content (de ligger jo allerede bl.a. på Ezine), så vil mit site ikke komme frem i søgninger på de ord der indgår i artiklen?

Well det skal næsten testes i praksis..

Med det i siger, betyder det vel i og for sig at RSS tilmelding til rss feed portaler, gør at alt indhold på ens eget site er dublicate content og således mister al værdi?

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 20:46

Nu hvor dine artikler er på engelsk ville jeg outsource skidtet.

Lige nu er jeg ved at hyre en "content writer" fra Filippinerne, jeg kommer nok til at slippe omkring 250$ om måneden for en på fuld tid (40 timer om ugen). Til gengæld kan de fleste af dem jeg snakker med også producere mellem 4-6 artikler OM DAGEN (med en længde på mellem 500-700 ord).

(jeg skal dog først og fremmest bruge en der kan skrive ebøger samt seo artikler til disse).

Du kan se mere om hvordan det går på min blog: http://my4hours.com

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Skrevet kl. 20:52

Spændende Rasmus. Jeg vil følge med i hvad det bliver til :)

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 21:19

maelstrom:

Spændende Rasmus. Jeg vil følge med i hvad det bliver til :)

Jeps... glæder mig. Jeg har allerede een fuldtids filippiner, men det er php koder. Jeg har dog mest brugt ham til research her på det sidste.

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Skrevet kl. 20:05

Ok i forlængelse af denne samtale kan jeg nu komme med et godt eksempel.

Jeg har lagt denne artikel op: http://www.plantforums.net/Thread-Article-Essentials-of-Ponytail-Palm-Care-All-You-Need-To-Know?pid=4#pid4

Og i dag kan jeg i google analytics overraskende se at jeg har fået en besøgende som fandt mit site med "ponytail palms repotting".

Er det mig det misforstår noget eller? DC forekommer jo netop i kraft af, at jeg kopierer artiklen, men alligevel finder indtil videre 1 bruger mit site via den artikel..

Forklaring udbedes :)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)