Hej alle, Jeg har spekuleret længe over, om det er muligt, at konkurrere med .com domæner på google primært vha. et .dk domænenavn? Er klar over, at det pågældende site skal søgeoptimeres og indeholde relevant indhold etc., for overhovedet at skulle kunne rangere, men det jeg egentlig spørger til, er værdien af et .dk domæne i forhold til et .com. Lad mig eksemplificere: ved en google søgning på michael jackson, vil det første resultat være michaeljackson.com. Hernæst kommer wikipedia og slutteligt nogle danske avisartikler. Om man lavede en michael-jackson.dk og fyldte siden med relevant indhold - i et omfang nogenlunde svarende til indholdet i .com versionen - ville man da komme til at rangere i top 5? Eller i bedste fald højere? Ved godt at spørgsmålet noget teoretisk, men håber på noget input, inden jeg kaster mig ud i et så omfangsrigt projekt. På forhånd mange tak. |
Rent teknisk kan man godt tage kampen op med et .dk-domæne, men af en anden årsag vil jeg ikke selv gøre det.
CTR vil næsten med garanti blive lavere på et .dk-domæne end på et .com/net/org. Hvor ofte ville du selv klikke ind på et landespecifikt domæne (.ch/de/fr etc), hvis du i et engelsksproget søgeresultat fik 3-4 resultater, der så nogenlunde ens ud? Jeg gør det i hvert fald meget sjældent.