Er dette muligt og hvad ville det koste at få lavet?
En potentiel kunde søger på søgeordet "blå cykel med ringklokke" via Google og klikker på mit link www.billig-cykelbutik-i-frederikshavn-nordjylland.biz og lander på min hjemmeside. Her ligger der et banner eller tekstlink: www.partnernetværk.ch/17888344/partnerID84743/cykel/subID
Jeg vil gerne automatisk have erstattet "subID" i linket med det søgeord, som kunden er kommet ind på min hjemmeside med, samt en oplysning om kilden, enten google annonce eller google søgning.
Herefter kan jeg så aflæse det hos www.partnernetværk.ch og se lige præcis hvilke ord der giver salg.
Du burde kunne udtrække søgeord via javascript eller php/asp via http-referer :-)
Jeg har virkelig intet begreb om programmering, så det jeg leder efter er et færdigt stykke kode, som kan lægges i sidens html kode. Enten er et sådan eksisterende script eller prisen på at få det lavet.
Er dette muligt og hvad ville det koste at få lavet?
En potentiel kunde søger på søgeordet "blå cykel med ringklokke" via Google og klikker på mit link www.billig-cykelbutik-i-frederikshavn-nordjylland.biz og lander på min hjemmeside. Her ligger der et banner eller tekstlink: www.partnernetværk.ch/17888344/partnerID84743/cykel/subID
Jeg vil gerne automatisk have erstattet "subID" i linket med det søgeord, som kunden er kommet ind på min hjemmeside med, samt en oplysning om kilden, enten google annonce eller google søgning.
Herefter kan jeg så aflæse det hos www.partnernetværk.ch og se lige præcis hvilke ord der giver salg.
Hej
Det du efterlyser kræver at partnernetværket opsamler din SubID samt dit referer-link, dvs. du skal medsende 2 variabler til netværket som så skal kunne vise dette i f.eks. din statistik.
Det er forskelligt fra netværk til netværk om de tilbyder dette. Nogle netværk gør det muligt at medsende en variabel, og også i nogle tilfælde 2 variabler.
Ja, vi har en løsning. Jeg er ikke inde i det tekniske, men kan det passe at det hedder "referer"? Foran søgestrengen kommer en forkortelse, f.eks. PPC-google, ORG-google, PPC-Yahoo osv.
Derudover er der kommet 3. parts tracking hos flere netværk, men det er kun i forbindelse med AdWords at det er interessant og desværre er alle netværk ikke med på den vogn endnu, men det er fremtiden.