Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tracking fra søgeord til salg

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Er dette muligt og hvad ville det koste at få lavet?

En potentiel kunde søger på søgeordet "blå cykel med ringklokke" via Google og klikker på mit link www.billig-cykelbutik-i-frederikshavn-nordjylland.biz  og lander på min hjemmeside. Her ligger der et banner eller tekstlink: www.partnernetværk.ch/17888344/partnerID84743/cykel/subID

Jeg vil gerne automatisk have erstattet "subID" i linket med det søgeord, som kunden er kommet ind på min hjemmeside med, samt en oplysning om kilden, enten google annonce eller google søgning.

Herefter kan jeg så aflæse det hos www.partnernetværk.ch og se lige præcis hvilke ord der giver salg.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 15:19

Du burde kunne udtrække søgeord via javascript eller php/asp via http-referer :-)

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 15:49

Michael Kjeldsen:

Du burde kunne udtrække søgeord via javascript eller php/asp via http-referer :-)

Jeg har virkelig intet begreb om programmering, så det jeg leder efter er et færdigt stykke kode, som kan lægges i sidens html kode. Enten er et sådan eksisterende script eller prisen på at få det lavet.

Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 15:53

Er siden lavet i HTML/PHP/ASP/noget fjerde?

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 15:55

Michael Kjeldsen:

Er siden lavet i HTML/PHP/ASP/noget fjerde?

HTML

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 09:54

GevinstGaranti:

Er dette muligt og hvad ville det koste at få lavet?

En potentiel kunde søger på søgeordet "blå cykel med ringklokke" via Google og klikker på mit link www.billig-cykelbutik-i-frederikshavn-nordjylland.biz  og lander på min hjemmeside. Her ligger der et banner eller tekstlink: www.partnernetværk.ch/17888344/partnerID84743/cykel/subID

Jeg vil gerne automatisk have erstattet "subID" i linket med det søgeord, som kunden er kommet ind på min hjemmeside med, samt en oplysning om kilden, enten google annonce eller google søgning.

Herefter kan jeg så aflæse det hos www.partnernetværk.ch og se lige præcis hvilke ord der giver salg.

Hej

Det du efterlyser kræver at partnernetværket opsamler din SubID samt dit referer-link, dvs. du skal medsende 2 variabler til netværket som så skal kunne vise dette i f.eks. din statistik.

Det er forskelligt fra netværk til netværk om de tilbyder dette. Nogle netværk gør det muligt at medsende en variabel, og også i nogle tilfælde 2 variabler.

Mvh. Ken

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 11:13

Hej Nikolaj

Ved godt det er gammel debat, men jeg vil bare høre dig om du fandt en løsning og om du vil dele løsningen her?

Mvh. Ken

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 16:08

Hej Ken,

Ja, vi har en løsning. Jeg er ikke inde i det tekniske, men kan det passe at det hedder "referer"? Foran søgestrengen kommer en forkortelse, f.eks. PPC-google, ORG-google, PPC-Yahoo osv.

Derudover er der kommet 3. parts tracking hos flere netværk, men det er kun i forbindelse med AdWords at det er interessant og desværre er alle netværk ikke med på den vogn endnu, men det er fremtiden.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)