Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Øget salg til virksomheder/private

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er i gang med en kampagne rettet mod medarbejdere på mellemstore virksomheder, hvor jeg vil tilbyde gratis levering af slik produkter f.eks hver 14. Dag. Hver enkelt medarbejder kan så sende sin bestilling direkte til mig+ afregning, således at virksomheden ikke har noget udestående. Fordelen for medarbejderen er jo selvfølgelig at de sparer fragten, som udgør en betydelig del af den samlede pris på mine produkter.

Spørgsmålet er så hvordan man bedst markedsfører dette mod de enkelte virksomheder og ikke mindst til de enkelte medarbejderne?.

Trenden er jo klar nok med sundere livsstil – også på arbejdspladsen, hvorfor det jo ikke umiddelbart er et ”popurlært” produkt jeg tilbyder. Ikke desto mindre  spises der store mængder, som ofte indkøbes på tankstationer eller kiosker i nærheden til meget højere priser end jeg leverer til. Samtidig bruger medarbejderne tid på at rende rundt og finde/købe disse ting.

Gode ideer og kommentarer modtages med tak.

Jesper

www.sliknet.dk

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 07:16

Slet ikke nogen der har gode forslag til hvem og hvordan man :

1. finder virksomheder af en vis størrelse 20 - ? medarbejdere

2. hvordan og hvem der bedst kontaktes

Kommentarer iøvrigt.

Mvh

Jesper

www.sliknet.dk

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 08:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Din sammenligning med tankstationen er sikkert rigtig nok, men det forudsætter også at du så henvender dig til den type virksomheder der ligger i store erhvervsområder, hvor der ikke er dagligvarebutikker i gåafstand. Jeg ville ikke selv stå som indkøber og fedte med at holde styr på cigarkasse regnskabet for at mine kollegaer kunne spare 1-2 kr. på en pose slik.

Et koncept jeg selv har benyttet inden der gik æbler og gulerodstern i det, var opstilling af en fiks lille slikkasse/display med forskellige slikprodukter, hvor en sælger kom rundt og tømte "pengekassen" og fyldte kassen op. Det kunne måske være muligt at genopfinde den idé, og så istedet lade en pensionist, efterlønner, studerende eller lign. stå for benarbejdet. Man kunne så lade disse "medarbejdere" hverve lokale virksomheder, og så give kredit på 1.ste pakke hvorefter forretningen så kunne holdes kørende uden udgifter for "medarbejderen". Personligt ville jeg supplere op med noget økologisk + sukkerfrit + tørrede frugtslik så også den "sunde" ville runde slikassen, og lur mig om der så ikke ville være en synder en gang imellem,.

/Michael

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 12:59

Hej Michael

Tak for dine kommentarer.

Enig i din betragtning med "cigarkassen", derfor er konceptet da også at hver enkelt medarbejder bestiller og afregner med mig direkte. Jeg samler så ordrene sammen, og leverer samlet direkte til arbejdspladsen ca. hver 14 dag, eller efter behov.

Den anden med at fylde op/kommision tror jeg ikke på i praksis - alt for mange "glemmer" at betale.

Ligeledes er det for dyrt at skulle rende og fylde op med 5 stk. chokolade osv.

Det jeg tilbyder er vel privatsalg - gratis fragt - bare leveret til arbejdspladsen til en rigtig billig penge.

Mvh

Jesper

www.sliknet.dk

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 14:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jesper

Jeg forstår skam godt hvor du vil hen og hvad der er smart for din forretning, - men tror du kunderne ville gide at vente 14 dage på en pose Piratos? Jeg gad ikke.

Slik er impulskøb, og jeg fornægter hvor meget slik jeg i virkeligheden spiser. Hvis jeg skulle få alt mit forbrug gennem 14 dage af slik leveret på én gang ville jeg få enorm dårlig samvittighed og beslutte mig for at gøre noget ved det. Jeg tror også at jeg ville blive mobbet, når mine kollegaer henter deres fingerbøl-size pakker og der så står 3 flyttekasser med mit navn på ;-)

Det er jo ikke kun et praktisk, logistisk, pakkeportoproblem, men også et "livstilspsykologisk" (det er der nok ikke noget der hedder, men anyway) problem som du skal takle, hvis du skal have succes.

Der kommer snart en højtid, og hvis du udtænker en strategi kunne det være måden at lancere et slikkoncept på, - men du er altså nødt til at tænke kundens måde at agere på ind i dit koncept, uanset hvor lidt rationelt det måtte virke.

Men held og lykke, og jeg håber virkelig der kommer nogle brugbare succesfulde indspark i denne tråd, så jeg slipper for at gnaske alle de æbler her på kontoret ;-)

/Michael

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 15:45

hehe 14 dages forbrug af cola zero, ville heller ikke se pænt ud på mit bord....

slik er rigtig nok impuls køb langt hen af vejen, men medarbejderne får her også mulighed for at købe ind til både hverdagen, weekendhygge, fødselsdagen, festen, og hvad man ellers kan finde af undskyldninger..

Ville det gøre en stor forskel hvis der blev leveret hver uge tror du ?

For mig gælder det bare om at samle 3-5 ordre, før fragten hænger sammen, og tror da det er muligt på arbejdspladser med 20- x antal medarbejdere.

Jeg leverer allerede nogle få steder, og det er ikke småting der bliver konsumeret, men det er steder hvor jeg har en "insider" på arbejdspladsen , så det gør det jo noget nemmere at komme ind...

Spørgsmålet er stadig mest for mig, hvordan man bedst kontakter virksomheden.

Mvh

Jesper

www.sliknet.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 17. Aug 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:53

Kunne du komme uden om det usunde aspekt ved eksempelvis at donere noget af overskuddet til en god sag? Og bruge det som salgsargument overfor virksomhederne?

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 22:06

Hej Henrik

Havde lidt i tankerne at tage lidt højere pris ( når nu de sparer fragten ) , og derved give x-antal %

retur til f.eks firmaets personaleforening , som de så kunne bruge til hjælp til arrangementer eller lignende - det lugter da lidt af " en god sag" eller ?

Mvh

jesper

www.sliknet.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 17. Aug 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:15

Det kan da godt være, at det virker, men jeg tror ikke, at det er noget, der får dine produkter igennem det etiske øje, du vil blive udsat for.

Jeg tror godt, at det kan være attraktivt med den ordning, men du vil nok møde en masse beslutningstagere, der er anti-slik - hvis du evt. skal henvende dig til styrelser, kommuner osv. Så kan en god sag måske hjælpe på det.

Men for at lege med din idé og min, kunne det beløb du vil spare op for dem gå til en god sag, som de vælger imellem x alternativer, som du samarbejder med. Ex. kræftens bekæmpelse, unicef og dyrenes beskyttelse. Så har du paletten af muligheder og får kanaliseret penge til noget godt - som vil gøre medarbejderne i godt humør og får bedre samvittighed: 1. fordi de hjælper ved at spise slik 2. ikke selv skal bruge tid på det...

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)