Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Patenter og copyrights

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Apr 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har gang i flere spændende idéer omkring import af forskellige produkter fra Kina og Mexico. Hvordan sikre man sig mod evt. patenter og copyrights? Jeg vil helst ikke løbe ind i problemer omkring dette og det kan virke som lidt af en jungle at gennemskue.

Kan man evt. få "samples" tilsendt og få ok fra SKAT eller hvordan sikre man sig?

Kommentarer og gode idéer modtages gerne.

/Nordjyden

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:32

Du kontakter en af de mange advokatfirmaer med speciale indenfor dette... Så hjælper de dig hele vejen igennem, men det koster selvfølgelig.

Tilmeldt 22. Apr 09
Skrevet kl. 13:33

Hey.

Ingen der har noget at skrive om mit indlæg?

Nordjyden

Tilmeldt 16. Aug 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 13:44

Når du vil importere produkter, så er der vel nogle der fremstiller dem og dermed nogle der har opfundet dem. Det kan du givetvis ikke få patent eller copyright på.

Hvis du mener ret til eneforhandling, så er det ofte et spørgsmål om hvor etableret et netværk du har og om du har et eksisterende og velfungrende salgsled. Kineserne er oftest ikke til at lave den slags aftaler med. Og du skal ikke stole på de overholder en aftale og du har ikke med mindre du er meget rig, en kinamands chance for at få noget ud af kontraktbrud i Kina.

For rettigheder og patenter kan du se mere here www.pvst.dk

Har du spørgsmål, så har de en yderst kundevenlig servicetelefon og som med glæde hjælper dig.

Tilmeldt 22. Apr 09
Skrevet kl. 13:48

tak for svaret.

Mit spørgsmål gik mere på hvordan jeg kunne undgå at importere noget "ulovligt" gods hvor en anden havde patent eller copyright. Kina er jo 100% ligeglad med kopivare hvilket SKAT ikke er i DK.

Jeg ville helst undgå at skulle betale en masse penge til en advokat og ville høre om der var noget andet man evt. kunne gøre.

Endvidere overvejer jeg at sælge nogle vare til USA. Hvordan undgår man deres jurajungle med sagsanlæg for alt?

/Nordjyden

Tilmeldt 16. Aug 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 13:55

Ja, hvad det angår så er pengene spildt på en advokat.

Der tager du kontakt til Skat, som helt sikkert kan vejlede dig, da omfanget af den svindel er stort.

F.s.a. USA så er det oftest et spørgsmål om produktansvar. Der vil du givetvis kunne få et svar hos en international forsikringsvirksomhed, som kan tegne en forsikring der omfatter ansvaret m.m. ved salg på det amerikanske marked.

Tilmeldt 22. Apr 09
Skrevet kl. 15:48

OK. tak for hjælpen.

Jeg prøver at få nogle vareprøver hjem og vil derefter tage kontakt til SKAT omkring copyright mv.

/Nordjyden

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)