Har du, eller en du kender en hund og kunne være interesseret i at avle på den?
Så benyt www.HundeAvl.dk som er en helt ny dansk hjemmeside, som formidler gratis kontakt mellem hundeavlere. HundeAvl.dk er ejet af danianet og kører i test indtil d. 01.12.2009 hvor flere funktioner vil blive tilgængelige.
Har du brug for flere oplysninger kan du kontakte HundeAvl.dk pr. e-mail vov@hundeavl.dk
Iøvrigt: Det vil på udgivelsesdatoen for den fulde version blive muligt at annoncere.
Disse annoncer vil blive meget målrettet, og du vil bl.a. have mulighed for kun at vise din annonce til folk der bor i Østjylland i postnumrene 8000 – 8400 (eksempelvis). Det er endnu ikke bestemt hvordan annoncens udseende vil være, men det er forventet at annoncen kommer til at minde om de annoncer du finder på Google.dk i højre side.
Siden fungerer ligesom eks. den blå avis, gul og gratis o.l. Brugeren opretter en annonce, hvori man beskriver sin hund. (race, alder, køn osv.). Interesserede kan derefter gå ind og se annoncen og skabe kontakt.
Men for at svare på dit spørgsmål, så er det p.t. ikke muligt at oprette en annonce for muskelhunde. Da jeg ikke er 100% sikker på alle hunderacer der defineres som muskelhunde, kan der dog være en race eller to. Bl.a. Red Nose er fjernet fra listen.
Jeg ved der findes en bekendtgørelse om særligt farlige hunde, hvor enkelte racer er ophørt, men et generelt forbud mod kamphunde har jeg ikke hørt om?
Jeg ved der findes en bekendtgørelse om særligt farlige hunde, hvor enkelte racer er ophørt, men et generelt forbud mod kamphunde har jeg ikke hørt om?
De hunde der går under begrebet kamphunde, og ik muskelhunde, er ulovlige både i DK samt det meste af verden. Det er racer som Pittbull (staves) mm.
Hmmm Jeg ved Pitt Bull Terrier og Tosaer er ulovlig efter en direkte bekendtgørelse rettet mod de to typer.... men det dækker vel ikke hele spektret af kamphunde.